Sunday, February 17, 2013

05:02:2013 -- Fenix stiger


Dagliga Budskap med Wisdom och Inspiration

5 februari 2013

Fenix stiger






Jag hälsar er, Mina Kära! Det är jag, Lord Emanuel som hälsar er den här fina dagen! Ytterligare en ny fin dag på planeten Jorden! Jag är djupt hedrad och det är ett enormt privilegium att vara tillsammans med er i dag. Jag tar inte den här kommunikationsmetoden för given, och jag tackar er för ert sällskap i dag. Jag älskar er och Jag välsignar er, Kära Hjärtan.

 Ni är så modiga, Mina Kära, faktiskt mycket modiga. Ert mod i dessa tider är ganska häpnadsväckande. För detta är svåra tider, det kan man inte missta sig på. Många av er står inför extremt utmanande situationer i era personliga liv och den yttre världen verkar vara i kaos. Har ni lagt märke till turbulensen? Har ni noterat att världen känns rörig och upp och ner? Allting känns litet konstigt, lite oroande och jag beundrar ert mod, men mest av allt beundrar jag er beslutsamhet att hålla igång med att trampa på, trampa på och trampa på i Ljusets namn. För har ni även märkt, Mina Kära, att trots de utmaningar ni ställs inför, så finns inte längre valmöjligheten att ge upp? Det faller er inte längre in, eller om den gör det, försvinner den snabbt eftersom saker och ting löper vidare så snabbt? Ljuset inom er brinner ljusare än någonsin och trots alla de utmaningar som ni möter i livet, har ni märkt att ni ständigt går vidare, går vidare?

Är inte detta en vacker sak, Mina Kära? För det är ingen slump att ni inkarnerade på den här planeten just nu. Detta är verkligen en storslagen tid att få leva på den här planeten. Det kan inte överskattas, och det är inget misstag att du valdes bland miljarderna livsströmmar som högljutt krävde att få komma ner hit. Bland dessa miljarder livsströmmar valdes du ut och detta är verkligen ingen tillfällighet. Du blev utvald till att vara på den här vackra Jorden under denna helt unika tid, eftersom du var "gjord av det rätta virket".

Ni förstår, Mina Kära, det fanns inget utrymme för misstag under den här livstiden, där fanns inget utrymme för försök och misstag, det fanns inget utrymme för att försöka igen nästa gång. Detta är en helt unik upplevelse inom hela Skapelsen som aldrig kommer att upprepas och du valdes ut för den du är, för din erfarenhet och för din absoluta förmåga att genomföra det jobb du kom hit för att göra med absolut ingen chans att misslyckas. Du, om någon, är förberedd till max för den här resan på Jorden vid denna storslagna tid. Du inser nu och skördar frukterna av tusentals år med träning och från tusentals livstider med inlärning och återinlärning av den uppgift eller de uppgifter som du frivilligt utför här på Jorden den här gången.

Det finns inget utrymme för misstag, Mina Kära, och även om det kanske låter skrämmande börjar ni bli medvetna om era förmågor, eller hur? Lägger ni märke till hur mycket ni vet? Bara hur mycket ni klarar av under en upplyst och utvecklad existens på Jorden? Lägger du märke till att du börjar komma ihåg att du kan göra detta, att du har gjort detta förut och att du har mer än tillräcklig förmåga att fortsätta trots galenskapen runt omkring er?

Detta är verkligen en vacker sak att skåda från mitt perspektiv, när kaoset stiger och medan galenskapen ökar. När fler oväntade krav ställs på er så höjer ni er och höjer er och ingenting kan stoppa er! Ni samlar er, ni tittar er runt för att se alla de resurser ni har tillgängliga och ni börjar genomskåda den allra tunnaste slöjan som finns kvar. Ni börjar förnimma det som är möjligt och hur man ska gå framåt. Ni samlar er i stora skaror och liksom en enda stor väldig Allsmäktig Fenix av Helig Eld höjer ni er ur det förflutnas aska, ur mörkret. Ni kommer att lysa så klart Mina Kära barn på Jorden, ni kommer att lysa upp ett flammande spår som hela världen kan se och ni kommer att lyfta alla på planeten Jorden in i Ljuset tills er planet är en flammande stjärna i detta Universum, en bländande juvel i Guds krona, precis som ni en gång var.

Kära hjärtan, nu är det inte en tid då man blir förtvivlad, nu är den tid då den tuffe håller igång, och ni är gjorda av det tuffaste virke som detta Universum någonsin sett.

Vi är Segerrika och vi kommer att återuppliva den här planeten och alla som bor på henne under denna härliga 7:e Gyllene Tidsålder. Detta är mitt löfte till er. JAG ÄR Lord Emanuel, jag brände in ett spår för er att följa och jag sa till er när jag gick på den här Jorden, "Det kommer att finnas de, som kommer efter mig och deras arbete skall vara större än mitt" och redan har ni visat att detta är sant. Jag älskar er, mina Kära Hjärtan med hela mitt väsen.

Tidigare budskap:

Översättare: Inga och Cagga Levander

No comments:

Post a Comment