Tuesday, March 19, 2013

14:03:2013 -- Ta hand om dig


Sign up to Lord Emanuel messages



Dagliga Budskap med Visdom och Inspiration

14 mars 2013

Ta hand om dig


Jag hälsar er, Mina Kära! Det är jag, Lord Emanuel. Jag kommer för att hälsa på er idag och vara hos er än en gång. Det är en stor ära och ett privilegium att vara tillsammans med er, Mina Kära. Jag älskar er så, ni är så dyrbara för mig. Om ni bara kunde se ur den Uppstigna Världens perspektiv hur verkligt mycket kärlek och uppskattning ni hålls i. Det skulle lyfta ert humör även den mörkaste dagen. Och jag tackar er å den Uppstigna Världens vägnar för ert engagemang och ert mod. Ni håller er verkligen ståndaktig i Ljuset. Även om ni har dagar då ni inte tror att det är så, så håller ni Ljuset, Mina Kära, och det är med vördnad vi ser på er från ovan.

Mina Kära, den tid har kommit då ni ska ta hand om er själva som aldrig förr. Ni börjar få en förståelse för vem ni är och varför ni är här. Det går långsamt upp för er alla att ni är Ljusfyrar och det är tillräckligt bara det. Ni är kanaler, kärl i vilka Guds Ljus kan förankras in i Jorden och öka er planets vibrationer. Många av er har specifika uppgifter att utföra, uppgifter ni är medvetna om och redan utför. En del av er har ännu inte upptäckt vem ni verkligen är och vilken roll ni spelar i den Gudomliga Planen.

Oavsett vilken av dessa kategorier ni passar in i, börjar ni alla KÄNNA vem ni är, vilket innebär, att er självuppskattning äntligen lyfts upp från golvhöjd. Under årtusenden har mänskligheten legat på knä och många av er befinner sig, på grund av den läggning ni har och på grund av er intensiva känslighet, lägre än så, - inte på knäna, utan platt liggande med era ansikten mot marken, helt nerslagna av livet.

Med anledning av att så många av er så länge haft ett egenvärde på minimigränsen ger det mig mycket stor glädje att se att detta håller på att förändras. Långsamt går det upp för er alla att ni är Guds Barn och det innebär att ni var och en är en individualiserad Gudsnärvaro, en magnifikt Skapande Varelse. Det har tagit en hel del tid och det finns fortfarande väg kvar att gå. Men ni, Mina Kära, börjar inse er Gudomlighet och börjar inom er känna en höjning av ert egenvärde och med detta en höjning i tron på er själva, en stigning i styrkan hos er övertygelse och en stigning hos er tillförsikt att våga säga vad ni tänker, - att tala er Sanning, och oron som kommer av att ni brytt er om vad andra tycker om er börjar släppa sitt grepp.

Detta värmer mitt hjärta, Ni Kära och detta är bara början! För när du börjar känna ditt värde sker en exponentiell tillväxt, vilket innebär att ju mer du tar till dig av den här sanningen, desto mer kommer din tillväxt att skjuta far, mycket snabbare än du tror. Mina Kära, det hårda arbetet är över, men det betyder inte att ni inte har utmaningar framför er. Men dagarna då man släpar sig fram genom gyttja är över. Ju mer du tar till dig din Gudomlighet och känner ditt värde desto snabbare rör du dig genom alla utmaningar som under tidigare år skulle ha orsakat dig stor oro. Förstår ni vad jag menar, Mina Kära? Livet kommer fortfarande att ge er utmaningar, men i er styrka och allteftersom er tro på er själva växer faller dessa utmaningar som ett korthus i en orkan.

Det är dags att börja föra in din värld i dig själv. Centrum i ditt Universum är du. Din värld rör sig runt dig, så vad sägs om att du drar hela ditt fokus och din uppmärksamhet mot ditt inre och fråga dig själv vad du behöver för att på allra bästa sätt ta hand om dig själv idag.

Bara för idag, Du Kära, se på dig själv som en kärleksfull och uppmärksam förälder skulle se på sitt barn. Fråga ditt barn (dig själv): Vad behöver du idag, mitt barn? Vad skulle ge dig mest tröst, mest glädje, den största känslan av trygghet och kärlek? Ställ dig själv den här frågan och gör det bara för idag!

Ge dig själv det du behöver, ge dig själv omsorg på det mest mjuka och kärleksfulla sätt du kan tänka dig. Är det ett varmt bad med dina favoritdofter i? Är det en massage? Är det lite träning? Är det meditation? Är det ett tidigt sänggående och somna tidigt eller är det en tupplur på eftermiddagen eller kanske att dra för gardinerna under dagen och titta på sin favoritfilm med popcorn och godis?! Vad det än är som du behöver göra för att trösta, lugna och ge dig själv näring, så gör detta idag, Du Kära. Ge detta till dig själv för du är den viktigaste personen på den här planeten. Detta är mitt löfte till dig. JAG ÄR Lord Emanuel och jag skulle vilja gunga i en hängmatta i solen! All kärlek som finns i mitt hjärta är med er i dag.


Förmedlat av Gillian Ruddy.

Detta meddelande är en gåva, känn dig fri att kopiera och dela med dig av det. Men i den Uppstigne Mästaren Lord Emanuels namn hävdar jag den allmänna upphovsrätten till detta budskap

Tidigare budskap, se:

Kontakta oss:

Översättare: Inga och Cagga Levander

No comments:

Post a Comment