Tuesday, March 19, 2013

18:03:2013 -- Allt är väl


Sign up to Lord Emanuel messages



Dagliga Budskap med Visdom och Inspiration

18 mars 2013

Allt är väl

Jag hälsar er, Mina Kära! Det är jag, Lord Emanuel. Och det är min största glädje att vara med er idag igen, Ni Kära. Känn värmen från min Kärlek till er, svep in er i den när ni läser de här orden. Allt Är Väl och Allt Kommer Att Vara Väl. Alltid. Detta är en klok fras att komma ihåg för den är Sanningen. Oavsett dina nuvarande omständigheter, oavsett din relation till pengar, oavsett vad som sker med dig i relationer med nära och kära och oavsett vad som händer dig i ditt jobb, - Allt Är Väl och Allt Kommer Att Vara Väl.

Och jag hör er, Mina Kära, när ni vill opponera er mot denna Sanning. Ni säger till mig "hur kan allt vara bra när jag är skuldsatt?" .... "Käre Lord, hur kan allt vara bra när mitt äktenskap har gått i kras?" .... "Älskade Emanuel, hur kan allt vara bra, när jag just förlorat mitt jobb och inte har någon möjlighet att försörja min familj?" Och så vidare, och så vidare, Ni Kära. Jag vet, jag vet.

Eftersom livet här på er Jord vid den här tidpunkten är utmanande och det har det varit under många, många årtusenden. Mina Kära, så valde ni att inkarnera på den här planeten just nu. Allting ni upplever på den här Jorden samverkar FÖR er. Inte emot er, Kära Hjärtan. Om ni kan ta till er den Sanningen, kommer den att räcka långt för att vända på ert levnadsöde. Allting, helt utan undantag, händer dig i perfekt Gudomlig Ordning för att ge dig alla möjligheter att komma in i en större version av dig själv. Varje utmaning är en möjlighet att stiga in i den stora Gudsnärvaro som du är.

Kära Hjärta, varje större händelse i ditt liv var noga planerad och sakkunnigt iscensatt för att du skulle få uppleva den på den här Jorden. Detta beslut tar man inte lätt på och många, många, många stora LjusVäsen är inblandade för att ge dig råd om vad som är bäst för dig att uppleva under varje given livstid. Många av dessa större händelser är fastställda enligt Kosmisk Lag och måste fullföljas genom "kontrakt" och detta har du samtyckt till innan din inkarnation. Jag upprepar att dessa beslut inte fattas lättvindigt. Det är en stor ära att få tillstånd att på det fysiska planet få uppleva allt det som finns att uppleva här på er välsignade planet Jorden. Det är med stor ära och ödmjukhet och med stor tacksamhet till Fader-Moder Gud som du intar din plats inkarnerad på den här planeten.

Innan du kom hit visste du att en del av dina erfarenheter inte skulle bli lätta, du visste att du skulle möta utmaningar som skulle skrämma dig, pressa dig till din absoluta gräns och därbortom, som skulle få dig på knä, som skulle få dig att tigga om nåd, som skulle få dig att gråta oceaner av tårar. Du hade vetskap om allt detta och ändå kom du och du kom hit med iver, nära att spricka inför att få uppleva allt detta. Eftersom du visste att bortom utmaningarna ligger triumferna, dagarna då du segrar, dagen efter tårarna när du känner dig ren och klar och som en helt ny människa, känslan av att plocka ihop sig själv igen som den sanne hjälten och börja om igen. Du hade vetskap om den omätliga glädjen hos miraklet av ljudet från ett spädbarns första skrik, du visste om glädjen av att se ditt barn ta sina första steg, tala sitt första ord, du visste om glädjen i att känna Kärlek till en annan, det mänskliga kamratskapet, känslan mot alla odds, du visste att den fanns där också. Du kände igen smaken av kaffe, choklad, upplevelsen av glass, doften av den mäktiga Rosen, av nyklippt gräs, känslan av sand mellan tårna, - allt var ditt att njuta av.

Mina Kära, allt det här kom ni hit för och allt detta gör Jorden helt unik för ni kommer inte att uppleva dess like någon annanstans i hela Skapelsen. Mina Kära, det finns inga olyckor i detta Universum. Det finns inga misstag. Allt är i en prefekt Gudomlig Ordning enligt Universell Lag och detta vidmakthålls och övervakas och iscensätts av oräkneliga Ljuslegioner.

Allt är väl och Allt Kommer Att Vara Väl. Acceptera detta som din Sanning och ditt liv kommer omedelbart att förändras till det bättre. Detta är mitt löfte till er. JAG ÄR Lord Emanuel och jag Älskar er, Kära Hjärtan, Jag Älskar er. Gud välsigne er.




Förmedlat av Gillian Ruddy.

Detta meddelande är en gåva, känn dig fri att kopiera och dela med dig av det. Men i den Uppstigne Mästaren Lord Emanuels namn hävdar jag den allmänna upphovsrätten till detta budskap

Tidigare budskap, se:

Kontakta oss:

Översättare: Inga och Cagga Levander

No comments:

Post a Comment