Sunday, March 3, 2013

27:02:2013 -- En Kärlek


Sign up to Lord Emanuel messages



Dagliga Budskap med Visdom och Inspiration

27 februari 2013


En Kärlek



Jag hälsar er, Mina Kära! Det är jag, Lord Emanuel som hälsar er i dag, med mer energi än någonsin tidigare hälsar jag er denna morgon. Kan ni känna det, Ni Kära? De av er som är mycket sensitiva för de förändrande energierna torde redan vara medvetna om detta och jag uppmanar var och en av er att ta er en stund för att känna efter. Gör en paus ett ögonblick, mina Kära Hjärtan och ta ett mycket djupt andetag och när ni gör det, känn expansionen inom dig och tillåt dig att ta emot all den Kärlek och det Ljus som finns tillgängligt. Oavsett hur du känner dig i detta nu, kan du inte undgå att lyftas. När du läser dessa ord ta ett djupt andetag till, känn in mig nu tillsammans med dig, den här gången i vetskap om att JAG ÄR med dig, att JAG kan se alla dina bekymmer, allt som håller dig tillbaka, och ge nu allt detta till mig, Mina Kära, om bara för den tid vi har här.

Detta, att lyfta bort bördor, Mina Kära, är det naturliga sättet för den som är Uppstigen, en naturlig benägenhet vid utbyte av all slags kommunikation med en annan Varelse. Att underlätta, att trösta, att lugna, att förstå, att hjälpa till på något sätt med ett hjärta som är så så fullt av kärlek att det flödar över och väller över hela den där Varelsen och detta är inte beroende på den där Varelsen. Det innebär att det spelar ingen roll hur långt den där Varelsen är från att visa sin status som ett Guds barn. Det spelar ingen roll hur långt deras beteende är från att visa att de är en Gudomlig Andlig Varelse, det spelar ingen roll vilka ord som kommer ur den där personen, - hur långt från Guds Ljus de är spelar ingen roll.

Mina Kära Hjärtan, detta tillstånd befinner ni er närmare än någonsin. Detta är ert naturliga tillstånd. Det är nu dags att börja se på era medmänniskor som Guds barn och se på allt liv som Fader-Moder Guds opersonliga uttryck. Gud är allestädes närvarande och detta innebär att Gud finns överallt och detta i en mycket bokstavlig betydelse. Själva strukturen i hela Universum är av Gud, är skapat från Allt Som Är. Och du är ett Guds barn, gjord till Guds avbild och därför, allt som du ser, varje varelse du möter kommer från DIG, är av Skapelsen.

Detta kan vara ett koncept som går ett steg längre för några av er. Men jag ber er att lägga alla förutfattade meningar åt sidan en kort stund. Jag ber er tänka på denna Sanning. Vi är alla ETT. Detta är ett koncept med många lager och ni kommer att förstå lager efter lager allteftersom ni vaknar, Mina Kära. Men i själva kärnan av detta koncept med många lager ligger sanningen att själva strukturen i detta Universum är från dig, allt du ser, känner, vidrör, luktar är från dig. Så, mina Kära Vänner, era medmänniskor är inte bara era Bröder och Systrar, de är i själva verket du! Vi är alla Ett och vi är alla levande, andas och existerar inom Allt Som Är, medan vi existerar i separata kroppar på det fysiska existensplanet.

Så när du slänger iväg ett fördömande mot en annan själ, dömer du dig själv. När du hånar någon annan för deras omdömeslösa handlingar, föraktar du dig själv. När du anser någon annan såsom mindre än dig själv, förnedrar du dig själv. När du visar ilska mot en annan, är du arg på dig själv. När du kritiserar andra, kritiserar du dig själv. Jag tror ni börjar fatta bilden, Mina Kära!

På samma sätt, när du ser på en annan människa i total medkänsla och med den djupa insikten om att denna är ett vackert barn av Gud, OAVSETT vad de visar upp för dig på utsidan, då öser du Fader-Moder Guds Kärlek över dig själv. När du öppnar ditt hjärta, som inne i sig innehåller Guds Ljus och Kärlek, och låter Guds Kärlek strömma ut ur ditt hjärta och Guds Ljus lysa från bröstet som en stark, strålande sol på en annan människa eller djur eller växt eller vilket levande som helst på denna Jord, då öser du Fader-Moder Guds Kärlek över dig själv.

Inse att allt Ljus eller Kärlek från Gud som strömmar ut från dig strålar ut i Universum och hörs och känns av varje Väsen i Skapelsen. Detta kan faktiskt tolkas bokstavligt. Guds Ljus och Guds Kärlek som strömmar ut från ditt hjärta har bokstavligen ditt namn på sig, din energi- signatur, och den kan läsas och kännas av varje Väsen i hela Skapelsen, Kärlek och Ljus känns och återvänder tillbaka till dig genom varje varelse i Skapelsen. Detta är mitt löfte till er. JAG ÄR Lord Emanuel. Och, ja, det är verkligen en massa kärlek, Ni Kära. Den är er, utstråla den, ta emot den och Himmelriket är eder givet.




Förmedlat av Gillian Ruddy.
Detta meddelande är en gåva, känn dig fri att kopiera och dela med dig av det. Men i den Uppstigne Mästaren Lord Emanuels namn hävdar jag den allmänna upphovsrätten till detta budskap

Tidigare budskap, se:

Kontakta oss:

Översättare: Inga och Cagga Levander

No comments:

Post a Comment