Saturday, March 30, 2013

27:03:2013 -- Hem Ljuva Hem



Sign up to Lord Emanuel messages



Dagliga Budskap med Visdom och Inspiration

27 mars 2013


Hem Ljuva Hem



Jag hälsar er, Mina Kära! Det är jag, Lord Emanuel som hälsar er hjärtligt i dag. Oavsett hur vädret är utanför ditt hem, ditt kontor, eller var du än befinner dig just nu, kan du känna det strålande solskenet från Guds JAG ÄR, Allt Som Är. Det flammar inne i ditt bröst, flammar och flammar. Detta eviga solsken flammar med ett strålande magnifikt Ljus från den Gud som du är. Känn ert hjärta utvidgas, Mina Kära, låt den varma glöden i ert hjärta växa, växa, växa känn verkligen en sol inom dig och den kommer att lysa upp de dystraste av dagar, för dina solstrålar når ut och vidrör allt som finns runt omkring dig. Detta talar om hur kraftfull du är. Din yttre värld förändras bokstavligen när den blir kysst av dina lysande strålar av Ljus och Kärlek som strömmar ut från ditt hjärta.

Hjärtats Väg är min väg, Ni Kära. För i ert hjärta ligger allt ni behöver veta för att gå den raka och smala vägen hem. Ni är vilse, Mina Kära. Ni har varit utan ert navigationssystem under tretton tusen år. Ni har glömt denna fundamentala förbindelse som är din "GPS", ditt satellitnavigeringssystem. Utan denna information vandrar du planlöst vilse utan riktning, springer i cirklar, kämpar i livets ändlösa drama och lär dig genom smärta.

Valet att kopplas bort från ditt hjärtas intelligens, din direktlinje "hem", var ditt och det var faktiskt ett mycket modigt val, men ett val som ni alla gjorde i vetskap om att ni alla skulle klara er tillbaka hem. Det här valet tillstyrktes och tilläts av Himlens Sällskap eftersom man insåg det enorma värde som låg inneboende i detta fall ner i mörker. Men det fanns en tidsgräns på detta lilla äventyr in i de lägre dimensionerna och in i begränsat medvetande och att vara styrd av det mörka. Den tidsgränsen är nu passerad, Mina Kära, nog är nog, sa ni och det hördes högt och tydligt.

Mina Kära, det är dags att återfå er förbindelse hem och mycket, mycket mer än så. Ni förstår, dualiteten är en form av utbildning för själen som är helt acceptabel inom ett visst spektrum. Er Fader-Moder Gud tillät att dualitet skapades inom ett visst acceptabelt spektrum för att ge dig en arena där du kan finna och uppleva dig själv som en separerad individualiserad GudsNärvaro. Aldrig, jag upprepar, aldrig var avsikten att spektrat av Ljus och Mörker skulle sträckas ut som det har gjort. Detta är en felaktig skapelse av mänskligheten.

Inom det accepterade dualitets-spektrat är alla läxor mycket mera skonsamma än de man upplever här på Jorden och Guds barn förlorar aldrig sin förbindelse hem. Därför har varje individ alltid tillgång till sitt SjälsPlan, den väg som den har valt innan inkarnationen in i den fysiska världen och den har hel och fullständig förbindelse med alla sina guider, lärare och väktare i de Högre existensvärldarna. Hela upplevelsen är skonsam och även om den är fysisk och innehåller de livserfarenheter som behövs, finns där frid och lugn och ro och en avkoppling kring denna erfarenhet som är helt olik den fysiska upplevelsen på Jorden.

Förstår ni vad jag menar, Mina Kära? En fysisk upplevelse inom dualitet är en accepterad Skapelse av Fader-Moder Gud för deras barn, men den var aldrig avsedd att vara så hård och det var aldrig tänkt att någon av Guds Barn skulle vandra i denna erfarenhet utan någon förbindelse "hem". Detta uppstod genom mänsklighetens ”fall from Grace” för eoner sedan när denna förbindelse hem bröts.

Det är dags för en stor Gudomlig Intervention för att vända på den här situationen. Det finns dock en viktig skillnad som ni måste förstå, Mina Kära. Inte nog med att ni får er förbindelse "hem" tillbaka, ni stiger faktiskt upp genom dimensionerna, er välsignade Planet Jorden cirklar upp längs Evolutionsspiralen och tar med sig allt liv som utvecklas på henne. Detta innebär att ni kommer hem medan ni befinner er i tillvarons fysiska dimension. Så din förbindelse hem återställs, men i slutändan ÄR DU hemma. Eftersom ni är hemma. Mina Kära, för ni Himlen till Jorden. Detta är mitt löfte till er. JAG ÄR Lord Emanuel, nycklarna till Konungariket ligger inom ert hjärta. Gud välsigne er. Namaste.



Förmedlat av Gillian Ruddy.

Detta meddelande är en gåva, känn dig fri att kopiera och dela med dig av det. Men i den Uppstigne Mästaren Lord Emanuels namn hävdar jag den allmänna upphovsrätten till detta budskap

Tidigare budskap, se:

Kontakta oss:

Översättare: Inga och Cagga Levander

No comments:

Post a Comment