Sunday, March 3, 2013

28:02:2013 -- Valfrihet


Sign up to Lord Emanuel messages



Dagliga Budskap med Visdom och Inspiration

28 februari 2013

Valfrihet




Jag hälsar er, Mina Kära! Det är jag, Lord Emanuel, JAG ÄR här. JAG ÄR med er, känn min frid nu. Känn Friden sjunka in i din kropp och vila en stund i denna fullständiga frid. Oavsett hur du känner dig i detta nu så har du valet att låta min frid svepa igenom varje cell i din kropp eller inte. Det är ett val. Ger du din tillåtelse eller gör du motstånd? Ta dig en stund och andas in och ut. Om du väljer friden, andas in och ut igen och känn friden komma in i kroppen genom det heliga andetaget du just tog. För det är nu ett heligt andetag laddat med Fridens frekvens som jag ingjuter i dig när du läser dessa ord. Känn Friden gå in i varje cell i din kropp via dina lungor, och den sveper och sveper en stor våg av frid genom den. Mår du bättre?

Och så Mina Kära, om ni väljer att delta i den andning som beskrivs ovan, kommer ni att KÄNNA den skillnad som ett medvetet val kan göra. Vi har alla tillgång till detta i varje ögonblick, VALET. Detta är frihet. Detta är vad frihet är, - val. Ni har det, Mina Kära, ni har det eftersom bara du kan välja åt dig, bara DU har kontroll över de val du gör. Det spelar ingen roll vad som pågår runt omkring dig i den yttre världen, oavsett vem som försöker kontrollera dig, oavsett vem som försöker påverka dina val genom media och reklam eller undermedvetna budskap, du har fortfarande ett val, - i varje ögonblick. Ingen annan kan kontrollera dig, du har all makt över ditt sinne och de val du gör OM du är medveten och uppmärksam.

Du har ALLTID val. Det är medvetenheten om detta faktum som är den del som många av er missar. Eftersom detta kan vara Sanningen, har du alltid ett val i varje ögonblick i varje beslut du fattar i varje stund under dagen, men denna sanning är värdelös för dig om du inte är medveten om att du kan välja!!

Och det är här de flesta av er gör en tabbe. Medvetenhet är nyckeln till att välja. Du kan bara göra medvetna val om du är uppmärksam på det faktum att du har ett val att göra! Inser ni, Mina Kära, att innan du satte dig ner för att läsa detta budskap kanske du kände dig allt annat än fridfull. Du kan vara en strängt upptagen mamma, som klämmer in det här meddelandet mellan du ger barnen mat och spolar upp ett bad åt dem. Kanske du är på jobbet och läser detta bland e-posten och innan du började läsa det kanske du inte var medveten om att djup Frid fanns tillgänglig för dig. Och ändå, med lite hjälp från orden i detta meddelande kunde du inom några minuter få tillgång till en känsla av djup frid.

Så när du än vill må bättre, är det en fråga om val. När du inser att du är fri att välja vad du än vill i varje ögonblick, då kan du ta nästa steg och bli medveten om hur du mår. Hur känner du dig? Och detta är också ett tillfälle där många människor snavar, eftersom det är en möjlighet för många av er att ljuga för er själva! "Åh, jag mår jättebra" Verkligen? Är det sant? Detta gäller särskilt "andliga" människor som vet om att det kanske inte tjänar dem väl att känna sig mindre än glada, så därför, oavsett vad, måste de övertyga sig själva om att de är tillfreds.

Mina Kära, även om det är sant att ett positivt tillstånd är att föredra och kommer att ge dig det du vill, hjälper det dig inte om du låtsas vara glad när du inte är det. Det hjälper dig inte att låtsas att du gillar någon när du inte gör det. Det är viktigt att du är medveten om dina äkta känslor och har aktning för dem i och med att du vet att du inte är dessa känslor, de definierar inte dig och det är inte dina känslor som är du. Känn inte som fel det du känner och tänker och hur du handlar i varje givet ögonblick, oavsett hur du upplever den känslan, tanken eller handlingen.

Så vara medveten om hur du verkligen mår och fråga dig själv hur du vill känna dig? Och vad behöver du för att må bättre? Där har du ditt val. Du behöver inte vara slav under att känna dig ledsen eller deprimerad, eller leva under omständigheter som ger dig smärta, - du har ett val.

Mina Kära, börja uppmärksamma hur ni KÄNNER i varje givet ögonblick. Och fråga er vad ni vill ha för att MÅ bättre, i varje givet ögonblick, i en viss omständighet. Agera sedan utifrån detta, gör ett medvetet val och gör vad det än är som kan få dig att må bättre.

När du börjar uppmärksamma hur du verkligen känner kommer du att börja lägga märke till vilka DINA tankar och handlingar är och vilka av dessa som har programmerats in i dig av andra. Allt som inte är du kommer att falla bort och Allt Som Är du kommer att visa sig. Detta är mitt löfte till er. JAG ÄR Lord Emanuel och ni är underbara. Jag älskar er, Kära Hjärtan.




Förmedlat av Gillian Ruddy.

Detta meddelande är en gåva, känn dig fri att kopiera och dela med dig av det. Men i den Uppstigne Mästaren Lord Emanuels namn hävdar jag den allmänna upphovsrätten till detta budskap

Tidigare budskap, se:

Kontakta oss:

Översättare: Inga och Cagga Levander

No comments:

Post a Comment