Thursday, April 18, 2013

17:04:13 -- Komfort


Sign up to Lord Emanuel messages



Dagliga Budskap med Visdom och Inspiration

17 april 2013

Komfort


Jag hälsar er, Mina Kära! Det är jag, Lord Emanuel, som är här för att vara bland er och tala med er idag igen. Det är en stor ära och jag är så tacksam, så djupt tacksam över att ni återkommer till mig dag efter dag för att läsa de visdomens och tröstens ord som jag lägger fram för er. Och vi behöver verkligen tröst, Ni Kära, speciellt i dessa tider vi lever i. Det krävs så mycket välbefinnande för er fysiska kropp, för era mentala och emotionella kroppar, faktiskt på varje nivå av ert väsen. Det vore klokt av er att låta er vederkvickas så ofta ni kan, att lugna ner er på varje nivå.

Nu ska jag ta hand om detta, Ni Kära, för det är en mycket stor skillnad mellan att skapa det välbefinnande som krävs på varje nivå av ert väsen för en sund funktion av er fysiska existens, och något helt annat att trösta sig på ett osunt sätt för att kompensera något som saknas i livet, trösta dig för en obalanserad energi i ditt system, att "putsa igen sprickorna" om du så vill, att ge dig det du tror du behöver för att må bättre.

Hur vet du skillnaden mellan dessa två? Mina Kära, det är mycket enkelt om du bara vill ta dig tid i livet för att "kolla" dig själv. Ert mänskliga system är långt mycket mer komplext än vad läkare och medicinsk personal förklarar för er, och till detta hör det fysiska systemet. (Jag kallar det för ett "system" eftersom du existerar på många nivåer som inte syns. Du är i själva verket ett Universum inom ett Universum inom ett Universum osv men detta är en helt annan sak och inget du behöver veta för att följa det här meddelandet.)

Det fysiska system som skapades för dig av er Fader-Moder Gud och oräkneliga Väsen i det osynliga, skapades med den inneboende förmågan att veta vad som är bra för dig, att veta vad du behöver för att ge dig själv näring, att veta när du behöver sova, att veta när du behöver flytta, att veta hur och när du behöver få vätska i dig, vilka örter du behöver för att upprätthålla den perfekta balansen i dina inre system. Faktiskt, mina Kära, har ni alla hjälpmedel för att få den information ni behöver för att veta vad ert fysiska system behöver i varje givet ögonblick, i varje stund, varje dag. Och Skaparen såg till att den här välsignade planeten besåddes med ett rikligt Guda-förråd av allt det som det mänskliga systemet kräver för att fungera optimalt och mer därtill!

Detta är att leva medvetet med optimal hälsa. BARA om du tar dig tid att lyssna på din kropp och framför allt AGERA på intelligensen hos ditt system UTAN HÄNSYN TILL vad andra säger att du ska göra, oavsett om de är kvalificerade eller okvalificerade att göra det.

Att ge hela ditt system "välbefinnande" är att hedra det din kropp/själ/ande behöver vid varje given tidpunkt och detta kan betyda vad som helst, bokstavligen vad som helst! En kram, en sötsak, att man lyssnar på dig, en ny kudde att vila huvudet på, mysiga tofflor, en meditation, en joggingtur i parken, sträcka på sig, läsa, en bit choklad,....... bokstavligt talat vad som helst!

Så när blir ”att trösta sig” ohälsosamt? Vad är skillnaden? Skillnaden, Mina Kära, är när det här tröstandet sker omedvetet. När vi ger oss själva saker bara för att det är vad vi alltid har gjort eller för att det på något sätt ger oss en viss lättnad eller därför att vi ska gömma oss en stund från världen. Skillnaden kan vara mycket, mycket subtil och kan användas som en strategi för att undvika livet och för att fylla det tomrum som skapas när vi lever i separation och dualitet.

Du VET skillnaden djupt inom dig, skillnaden i att ta en tupplur eftersom vår fysiska kropp verkligen behöver vila eller att ta en tupplur eftersom vi "checkar ut" från världen och stänger av den, eftersom vi inte kan klara av den. Skillnaden mellan att gå på en trevlig promenad eller springa eftersom vår fysiska kropp behöver röra på sig eller att ta en joggingtur som är en plågsam rutin eftersom "vi måste hålla oss friska" samtidigt som den förmodligen gör den fysiska kroppen mer skada än nytta. Inser ni skillnaden, Mina Kära? Kan ni känna nyanserna i detta? Vi kan så lätt lura oss.

Så hur vet du, när du är så duktig på att lura dig själv? Jo, man börjar med att komma in i en vana, om du inte redan gjort det, - att komma in i vanan att kommunicera med dina kroppar och fråga vad ditt system på varje nivå behöver. Hur gör vi detta? Som med alla saker, mina Kära, vi går in i oss själva, går inåt och finner stillheten och frågar; vad behöver mitt system just nu? Vad skulle ge mig mest välbefinnande? Är den där vanan hälsosam? Och så vidare. Ni är mycket intelligenta varelser som har tillgång till allt vetande i Universum när ni går in i den där stilla platsen hos hjärtat där Gud vistas inom dig. Du vet exakt vad du ska göra.

Mina Kära, förbind dig att vara ditt eget högsta uttryck, förbind dig att vara vid optimal fysisk hälsa och välbefinnande och allt det du behöver veta kommer att flyta smidigt in i ditt medvetande. Och som alltid, mina Kära Hjärtan, kalla på den Uppstigna Världen för att hjälpa er och det är precis vad de kommer att göra. Detta är mitt löfte till er. JAG ÄR Lord Emanuel och jag står också till er tjänst. Kalla på mitt namn och jag kommer att finnas där om du behöver, för tröst, stöd, - allt du behöver. Gud Välsigne er, mina Dyrbara Hjärtan. Jag älskar er.



Förmedlat av Gillian Ruddy.

Detta meddelande är en gåva, känn dig fri att kopiera och dela med dig av det. Men i den Uppstigne Mästaren Lord Emanuels namn hävdar jag den allmänna upphovsrätten till detta budskap

Tidigare budskap, se:

Kontakta oss:

Översättare: Inga och Cagga Levander

No comments:

Post a Comment