Saturday, April 20, 2013

19:04:2013 -- Mirakler


Sign up to Lord Emanuel messages



Dagliga Budskap med Visdom och Inspiration

19 april 2013

Mirakler



Jag hälsar er, Ni Kära! Det är jag, Lord Emanuel som kommer för att vara tillsammans med er idag igen. Vilket mirakel det är att vara tillsammans med er igen, är det inte! Om ni tänker på allt som krävs för att dessa ord ska nå ert medvetande är det verkligen en serie otroliga mirakler som låter det här ske. Jag är så tacksam för varje steg på vägen och jag hedrar alla dem som för mig fram till er på det här sättet. Mirakler, mirakler, mirakler finns överallt omkring oss varenda dag. Varje sekund varenda dag, varje andetag du tar är ett mirakel, varje fågelsång, varje soluppgång, mirakler överallt. För mig är det märkligt hur mirakler uppfattas av en del personer på den här härliga Jorden. Mirakler kan klassas som små eller stora, och jag antar att ju "större" mirakel desto mer imponerande och anmärkningsvärt är det. Men Mina Kära, det finns mirakler i överflöd som ni kan kalla "små" och ett mirakel är ett mirakel, de kan inte definieras genom sin så kallade magnitud.

Innan jag går vidare, skulle jag vilja fråga er, Mina Kära, hur mår ni den här fina dagen? Jag skulle vilja ta tillfället i akt och påminna er om att Ljuset på den här planeten fortfarande ökar exponentiellt och ni kommer på det ena eller andra sättet att känna fysiska symptom på detta. Jag ber er att inte vara oroliga över hur ni kanske känner er. Allt är bra och precis som det ska vara. Sköt om er, Ni Kära och ta hand om varandra i de här utmanande tiderna. Era kroppar genomgår stora förändringar för att anpassa sig till de högre frekvenserna. Ha tålamod med er vackra fysiska klädnad. Den arbetar mycket hårt för er räkning. Älska den och hedra den så gott ni kan.

Var var jag nu? Oh ja, mirakler. Det är dags för mirakler i era liv, Ni Kära, dags för Kristus-miraklet att börja visa sig i era liv. Men innan man kan börja uppleva mirakler av det här slaget, skulle det vara klokt av er att börja ta notis om de så kallade små underverken som finns i överflöd i era dagliga liv. Ta er nu en stund och titta runt omkring och förundras över det som finns runt omkring er. Tänk på det mirakulösa sätt som "saker och ting" kom till på, tänk på alla de inblandade människor som kommit samman för att tillverka föremål som gör ert liv så mycket enklare och mera behagligt. Tänk på mattan under era fötter och det får som producerade den ull, som utgör en del av fibrerna eller trädet som gav upp sin fysiska kropp för att bilda det trägolv som dina fötter vilar på. Vad det än är, ta er bara en stund för att verkligen, verkligen tänka på alla de steg under vägen som har tillfört er tingen som omger er. Kan ni hitta några mirakler i detta?

Min Kära, innan du kan se och uppskatta den mirakulösa karaktären hos allt som omger dig kommer miraklet med Kristusmedvetandet att gäcka dig. För det är i uppskattningen och på grund av ett tillstånd av förundran och tacksamhet som fyller din kropp, som låter din Varelse renas från allt det som blockerar dig från att uppnå ett högre medvetande. I uppskattningen av de små miraklerna som finns i överflöd under varje sekund hos din Varelse, i det konstanta tillståndet av förundran och tacksamhet finns medvetet liv. Då kan du "se" Universums verklighet samverka för din räkning för att ge dig allt det som du önskar, i stället för att leva omedvetet och fylla ditt sinne med onyttiga lösryckta tankar om vem som gjorde vad med dig och vad eller när någonting kan ske med dig i framtiden. Detta är ett mentalt oväsen om saker som du inte har någon kontroll över, som distraherar dig från den verklighetens vävnad som du verkligen har kontroll över. Att förbli i förundran och uppskattning över alla saker i varje ögonblick tillåter dig vara expansiv i dina tankar och se längre än till det som ges dig genom synintrycken. Det är i den här positionen som du kan börja påverka din yttre värld med tanken, en positiv, konstruktiv tanke om det som du vill se hända, hellre än vad du inte vill se eller fundera över det som redan har passerat.

Ser ni kraften i detta, Ni Kära? Att lägga märke till ditt personliga Universum på det här sättet kommer att fin-inställa din medvetenhet till universums subtila arbeten. När du kan se världen från den positionen kan du positivt påverka den och se fler "stora" mirakler utvecklas mitt framför näsan på dig. När du börjar inse att ditt personliga Universum styrs av dina tankar blir du, likt en dirigent som leder en orkester, Mästaren över allt som omger dig. När du kan få tillgång till hela din kraft genom fokuserad positiv uppmärksamhet kan du omedelbart förändra det personliga Universat utanför dig.

Ja, mina kära, ni har den här kraften. Som alltid, börja med stillheten, var stilla och uppskatta de mirakler som finns i överflöd i ditt personliga Universum, se dem utvecklas och du kommer att börja förstå hur detta Universum fungerar och att du är dess Mästare. Detta är mitt löfte till er. JAG ÄR Lord Emanuel och tillsammans kan vi ta bort alla spår av mörker från vår Heliga Moder Jord. Det är viktigt att ni placerar all er uppmärksamhet på det som ni VILL se och så kommer de att bli. Gud välsigne er, mina Kära Hjärtan.



Förmedlat av Gillian Ruddy.

Detta meddelande är en gåva, känn dig fri att kopiera och dela med dig av det. Men i den Uppstigne Mästaren Lord Emanuels namn hävdar jag den allmänna upphovsrätten till detta budskap

Tidigare budskap, se:

Kontakta oss:

Översättare: Inga och Cagga Levander

No comments:

Post a Comment