Tuesday, April 30, 2013

29:04:2013 -- Viljan att läkas


Sign up to Lord Emanuel messages



Dagliga Budskap med Visdom och Inspiration

29 april 2013

Viljan att läkas



Jag hälsar er, Ni Kära! Det är jag, Lord Emanuel och JAG ÄR här för att vara bland er idag igen. Som alltid, - JAG ÄR med er när ni läser dessa ord, känn min närvaro, förnim min närvaro, var öppen för att ta emot min Kärlek och mina Välsignelser som strömmar ut genom dessa ord. Ta er en stund och gör verkligen detta, Ni Kära, ta er en stund för att pausa, vara stilla, och öppna er för att ta emot. Var medvetna om att det är tryggt för er att göra detta. Slappna av, ta ett andetag, låt mig få komma in, även om det bara är under den tid vi har här. Släpp in mig, låt mig lugna er, låt mig läka er, låt mig ta er börda från er, ge allt detta till mig och jag kommer att ta det från er om det är er vilja.

Men det måste verkligen vara er vilja, Ni Kära, och här ligger en mycket viktig sak som ni missar, något som ni förbiser, som är dolt och inte finns i medvetandet hos de flesta, och det är viljan att bli botad. För gå inte längre längs helandets stig om din djupaste önskan inte överensstämmer med det som ditt medvetna sinne är medvetet om. Detta innebär att du kan tillbringa många långa timmar med att få healing, i seminarier, med att läsa böcker och sådant. Du kan spendera massor med pengar på gurus och healers och på all slags yttre visdom och råd, men om du inte är villig, om din vilja är att inte bli helad, då är allt förgäves. Nåja, detta är inte riktigt sant. Ingen väg är någonsin förgäves, utan är rikt sammanvävd och full med många lärdomar och erfarenheter. Men min åsikt är att den är förgäves om det resultat du önskar är att läka dig själv. Så många människor går runt och runt och runt i cirklar och provar den ena metoden efter den andra, och lär sig en hel del och har en mycket trevlig och intressant tid, men ingen läkning sker på djupet. Den grundläggande orsaken till problemet behandlas inte, eftersom viljan att ta itu med detta inte finns där. Ni har sett detta hos andra, eller hur? Och du kanske även ser det hos dig själv.

Vad menar jag med att viljan inte finns? Naturligtvis, om en person har ett problem, speciellt en specifik fysisk åkomma eller tillstånd, och personen går på healing, då måste man väl vilja bli fri från sjukdomen? Nej, Mina Kära, detta är inte alltid fallet. För under det medvetna sinnets radar ligger ett djupare behov av att sjukdomen eller tillståndet blir kvar. Ofta finns det något att vinna på att inte bli läkt.

Förstår ni vad jag menar här, Ni Kära? Ibland har en person många fördelar med att vara sjuk. Kanske finns det mycket nytta och många fördelar med att vara på det här sättet. Ja? Den största orsaken till detta, Ni Kära, är att undvika livet i allmänhet. För om vi är alltför sjuka eller skadade eller deprimerade eller handikappade genom sjukdom, då är vi "genuint" oförmögna att till fullo uttrycka oss. Vi kan inte helt och fullt nå vår högsta potential, vi är oförmögna att vara det bästa vi kan och gå ut och uppfylla våra drömmar och vår högsta potential. Låt mig tala om för er, Ni Kära, varenda en av er har förmågan att uträtta Storslagna saker, större än de ni i er vildaste fantasi kan ta er. Det finns egentligen inga gränser för vad ni kan åstadkomma. Detta är Sanningen.

Och jag har gett er exempel på fysiska sjukdomar, Mina Kära, och vad jag kan komma ihåg, är det inget fel med det. Det är absolut inget fel med att det är OK att må dåligt eller vara sjuk, men det vore kanske klokare att vara ärlig mot sig själv om detta. Det är emellertid inget fel, och det finns inget fördömande i detta. Vi ber er, döm inte en person för detta. Det är deras rätt att leva på sitt sätt. Därför, Mina Kära, gav jag er speciella fysiska exempel, men det ligger mycket djupare och på mycket mer subtila nivåer inom oss alla.

Blockeringarna som håller oss nere, som håller oss borta från att leva vår sanning, som håller oss ifrån vår obegränsade potential, gör oss även "trygga", men detta är inte trygghet, mina Kära, detta är bekvämlighet och det är en enorm skillnad. Dessa blockeringar håller oss bekväma, även om den bekvämligheten inte alls är bekväm! Förstår ni vad jag menar? Blockeringarna och "de grejor" som vi skulle behöva läka för att gå vidare i livet håller oss bekväma, och människor gillar inte att bli knuffade ut ur sin bekvämlighetszon, även om det som väntar dem på andra sidan efter obehaget, är Himmelriket på Jorden!

Mina Kära, är ni villiga att bli botade? Är du villig att kliva in i din sanna styrka och se din magnifika potential förverkligas? Mina Kära Hjärtan, vill ni säga ja till livet, ja till friheten och ja till suveräniteten och stå i er egen kraft? Ja?

Säg ja till livet och livet kommer att svara er snabbare än ni ens kan säga ordet. Detta är mitt löfte till er. JAG ÄR Lord Emanuel och jag älskar er så mycket, Gud välsigne var och en av er. Jag älskar er.



Förmedlat av Gillian Ruddy.

Detta meddelande är en gåva, känn dig fri att kopiera och dela med dig av det. Men i den Uppstigne Mästaren Lord Emanuels namn hävdar jag den allmänna upphovsrätten till detta budskap

Tidigare budskap, se:

Kontakta oss:

Översättare: Inga och Cagga Levander

No comments:

Post a Comment