Monday, May 13, 2013

10:05:2013 -- Heligt


Sign up to Lord Emanuel messages



Dagliga Budskap med Visdom och Inspiration

10 maj 2013

Heligt



Jag hälsar er, Ni Kära! Det är jag, Lord Emanuel som kommer för att ännu en gång vara bland er, och det är en stor glädje att vara tillsammans med er igen. Jag har en ofattbar Kärlek till var och en av er. Känn in mig nu när du läser dessa ord, släpp in min Kärlek i ditt hjärta, andas in mig och dessa ord kommer att bli levande i ditt liv, inte bara enkla ord som du läser och sedan glömmer. Andas in mig och ta emot helandet i dessa ord, vilka når så mycket djupare än det medvetna sinnet. 

Mina Kära, oftast engagerar ni er på en nivå som ni är bekväma med, som att läsa orden utan att engagera er i den process som just nu gäller för er. Om ni tar er tid att ta kontakt med mig, att faktiskt nå ut till mig, kan jag göra så mycket mer för att hjälpa er än att bara skicka över skrivna ord. Så snälla ni, jag uppmanar er att ta er en stund för att känna min närvaro och ta emot mig. 

Mina Kära, dessa ord är Heliga. Dessa ord är Heliga. Jag är alldeles säker på att för majoriteten av människorna på Jorden idag har innebörden av det här ordet nästan helt förlorats. Vad betyder det egentligen, Heligt? Ordet i sig bär på en energi, en frekvens, som man inte kan undgå att få en förståelse för, innebörden förs fram i ordet om du så vill. Så det känns jättekraftigt så att säga, det känns hos vem som än uttalar det här ordet eller hör det. Så själva ordet har inte förlorat sin kraft, det är Livets Heliga karaktär som har förlorats för majoriteten av människorna. 

Och detta gör mig djupt ledsen. Att uppskattningen av Livets gudomliga natur nästan helt gått förlorad på den här planeten känns utöver de Högre världarna. Att de flesta människorna har vänt ryggen till sin Skapare och till allt det som är gudomligt iscensatt är en sorglig syn att skåda och går inte att uttrycka i ord. Er Skapare har inte övergivit er. Mänsklighetens fall (fall from Grace) för eoner sedan var mänsklighetens vändpunkt bort från Fader-Moder Gud och detta faktum har förlorats i tidens töcken och känns och uppfattas nu av de flesta människor som en övergivenhet och utspelar sig som smärta och lidande på denna en gång så ärorika planet, juvelen i Skaparens krona. 

Mina Kära, det här avfärdandet av Fader-Moder Gud hos de flesta människor är endemisk (världsomfattande) och fräter på själva strukturen av er planet, eroderar allting som påverkar er i ert dagliga liv på ett sådant allomfattande sätt att det är häpnadsväckande att skåda. Bristen på vördnad inför allt det liv som finns i överflöd vilket är helt normalt, utgör nu bland människorna det ultimata förkastandet av Fader-Moder Gud, för Fader-Moder Gud är livet, Livets Skapare, den som uppehåller livet. Att ha en sådan total brist på medvetenhet om detta och ett fullständigt förkastande av detta är den grundläggande orsaken till varje enskild aspekt av smärta och lidande, förgiftning och sjukdom på den här planeten. 

Mina Kära, detta måste stoppas. Himlen har tidsbestämt denna mörka period i mänsklighetens historia. Och jag hör att många av er som läser dessa ord känner att ni har tagit till er er Skapare, att ni verkligen förstår vad som har hänt på denna härliga Jord, att ni tar till er Ljuset och att ni håller allt liv och Livets alla aspekter i vördnad och att ni respekterar den Heliga karaktären hos allting på Jorden. 

Stanna upp en minut och tänk på detta, Kära Hjärtan. Är ni verkligen riktigt tacksamma inför varje aspekt av ert liv? Erkänner du och tackar din Fader-Moder Gud för allting som ges till dig när du vandrar genom ditt dagliga liv? Är du medvetet medveten om din föda när du äter den? Tackar du Moder Jord och Naturväsendena för varje droppe vatten som passerar dina läppar? Är du tacksam för luften du andas, sången från fåglarna, dina medmänniskor, pengarna du spenderar, det liv du lever? 

Låt mig vara tydlig, Mina Kära, varje aspekt av ditt liv är Gudomligt iscensatt av legioner av LjusVäsen i det osynliga. Varje enskild aspekt, vare sig du uppfattar den eller inte, är som en gåva från din Skapare, är en erfarenhet som du ville ha i den fysiska världen, en erfarenhet som skapats och lagts inför dig så att du kan lära dig och växa i den fysiska existensvärlden. Ingenting på den här planeten sker av en slump, ingenting sker utanför detta Universums Gudomliga Ordning. 

Det är dags, Mina Kära, dags att ni börjar se och förstå er på den heliga karaktären hos allting på den här vackra planeten och att ni med hela ert hjärta börjar visa så att alla kan se er tacksamhet och vördnad inför allt liv som utvecklas på er Moder Jord. I denna vördnad och uppskattning finns Kärleken och när Kärleken finns i det ni uttrycker i Universum, är Kärlek allt ni kan få tillbaka. Er tacksamhet och vördnad kommer mångfaldigad tillbaka till er och omvandlar helt varje aspekt av ert liv till Guds Heliga perfektion. Detta är mitt Löfte till er. JAG ÄR Lord Emanuel och i mina ögon är ni alla Helig perfektion. Se genom mina ögon. Jag älskar er. Gud välsigne er.



Förmedlat av Gillian Ruddy.

Detta meddelande är en gåva, känn dig fri att kopiera och dela med dig av det. Men i den Uppstigne Mästaren Lord Emanuels namn hävdar jag den allmänna upphovsrätten till detta budskap

Tidigare budskap, se:

Kontakta oss:

Översättare: Inga och Cagga Levander

No comments:

Post a Comment