Thursday, May 23, 2013

22:05:2013 -- Djupa Mörka Hemligheter


Sign up to Lord Emanuel messages



Dagliga Budskap med Visdom och Inspiration

22 maj 2013

Djupa Mörka Hemligheter



Jag hälsar er, Ni Kära! Det är jag, Lord Emanuel, hur mår ni i dag? Jag kommer ännu en gång för att hälsa på er. Kom till mig, Mina Kära, kom till mig, JAG ÄR nu närvarande här med dig när du läser dessa ord, och jag älskar dig så mycket. Ta ett djupt andetag Kära Hjärta, ett djupt andetag, så djupt som du kan klara av och andas ut alla dina bekymmer, allt som orsakar spänningar inom dig, all den negativitet som kan dröja sig kvar, släpp ut allt och var under den här stunden fri från allt som du äger, allt som du ska ta hand om och bara var här med mig. För i den här stunden finns bara du och jag. 

Vad skulle du vilja ta med till mig idag, undrar jag? För det finns inget som du skulle kunna ta med till mig, som skulle minska min Kärlek till dig. Det finns ingenting som du kan berätta om dig själv som förtar ett uns av den Kärlek jag känner för dig. Jag undrar om detta känns sant för er, Ni Kära. Kan du säga samma sak om dig själv? Finns det någonting som du har gjort eller har tänkt göra eller finns det något du har sagt som du skäms för, är generad över eller när du erinrar dig det minnet, gör det att du krymper till ett lägre väsen? Finns det saker om dig själv som om du erkänner dem inför dig själv så minskar Kärleken du har till dig själv? 

Jag tror att det är så, Kära Hjärtan, jag tror det. Och i vissa fall tror jag att det kan finnas en hel del saker som ni håller inom er, så om du högt skulle dela med dig om detta till någon annan tycker du faktiskt att du själv är en väldigt hemsk person. Det är därför du inte delar med dig om det! 

Men i och med att du inte delar med dig, Min Kära, lagrar du det inom dig. Den energin måste ta vägen någonstans och när den inte uttrycks lagras den inom dig. Ni kan inte dölja dessa saker, Ni Kära, jo, ni kan hålla tyst om dem, hålla dem inom er, era djupaste mörkaste hemligheter, men ni kan inte dölja dem för mig, inte för Fader-Moder Gud och faktiskt inte för någon annan heller. För även om din medmänniska ännu inte har förkroppsligat sin JAG ÄR Närvaro och fortfarande ska upptäcka Allt Som Är för att veta allt om allting och alla, kan de fortfarande "se" dina dolda hemligheter. Även om du har dem väl dolda utom synhåll finns den energi som det tar för dig att hålla dessa saker gömda präglad över hela ditt ansikte eller i din kropp. De saker du gömmer undan från människor kan man se i nyanserna inom ditt kroppsspråk, sättet du interagerar tillsammans med andra, hur öppen du är tillsammans med människor och i tonen hos din röst. Det som säger mest av allt är hur öppen du är tillsammans med andra. Alla kan känna hur öppen en annan människa är. 

Men du kan aldrig öppna dig helt om du håller kvar en hemlighet om dig själv, för om du döljer någon djup mörk hemlighet, hur kan du då vara helt öppen inför en annan människa? .... för de kan avslöja dig som den hemska, oattraktiva person som du är! Ganska löjligt, eller hur, mina vänner?! 

Så här dags vet du att du är en magnifik Skapande Varelse som är perfekt just nu, hel just nu, perfekt just NU och det finns INGENTING som du kan säga som kan ändra på detta. INGENTING. 

Så hur skulle det vara om du vore mer öppen tillsammans med fler människor? Skulle du vilja vara ljusare i din fysiska kropp? Naturligtvis skulle du vilja det och det är här jag kan hjälpa dig ännu en gång. Kom och berätta. Berätta allting för mig! Förr i tiden skulle detta kallas bikt, men jag tycker inte om att tänka på det på det sättet. För Kära 

Hjärtan, ni har inte syndat. Det finns ingen synd. Det finns bara brist på Kärlek. Kärleken är Allting och varje handling hos en människa är antingen en Kärlekshandling eller ett rop efter Kärlek. Ingenting annat. 

Dessutom var bikten förr i tiden ibland en handling då man lämnade över sin styrka och makt till en annan människa som om du vore mindre än den där personen. Så är aldrig fallet och människor har en tendens att döma, eller hur, Kära Hjärtan? Och det är här det kan bli lite utmanande att dela med sig av hela sin "fasa", om du så vill, - beträffande något du kanske har gjort. Och jag säger fasa väldigt lättsamt, Ni Kära, för först och främst dömer människorna sig själva hårt. Oavsett vad du har gjort kommer det inte att vara hälften så "dåligt" som du tror och inte dåligt alls i verkligheten för det finns inget bra och dåligt, det finns bara det som är. 

Så, mina Kära Hjärtan, som en Uppstigen Varelse kan inte min Kärlek till er minska genom vad ni än säger till mig att ni har gjort i ert förflutna. Jag uppmanar dig att kalla på mig och jag kommer att lyssna till dina ord och ännu en gång avlasta dig från den tyngd som du går och bär på, - vikten av det som har gått ohört och outtalat. Jag kommer att frigöra energin från det förflutna åt dig så att du kan bli fri från den. Kalla på mitt namn och jag skall komma inför dig och ta din smärta och ditt lidande som kommer av att hysa en djup hemlighet. 

Detta är mitt löfte till er. JAG ÄR Lord Emanuel och det är min stora glädje att hjälpa er att släppa taget och höja er, de vackra, magnifika Guds Barn som Ni Är. Absolut Perfekta. Gud välsigne er.



Förmedlat av Gillian Ruddy.

Detta meddelande är en gåva, känn dig fri att kopiera och dela med dig av det. Men i den Uppstigne Mästaren Lord Emanuels namn hävdar jag den allmänna upphovsrätten till detta budskap

Tidigare budskap, se:

Kontakta oss:

Översättare: Inga och Cagga Levander

No comments:

Post a Comment