Saturday, August 3, 2013

02:08:2013 -- Låt Mig Älska Dig


Sign up to Lord Emanuel messages



Dagliga Budskap med Visdom och Inspiration

2 augusti 2013

Låt Mig Älska Dig

 
Jag hälsar er, Ni Kära! Det är jag, Lord Emanuel, som kommer för att hälsa på er ikväll, för det är kväll här när budbäraren tar emot mina ord. Men var ni än befinner er, när ni än läser de här orden, ÄR JAG med er, Ni Kära. JAG ÄR alldeles vid sidan om er medan ni läser de här orden. Om du vill, ta dig tid att ta några djupa andetag in genom näsan och ut genom munnen och andas in Ljuset från din själ, från Allt Som Är, - se dig andas ut allt det täta, all negativitet som du kan. Ge den inte någon innebörd, god eller dålig, se den bara som densitet, täthet, som lämnar och ger rum för mera Ljus att komma in i din fysiska kropp. Efter några få sådana här andetag, Mina Kära, är du mer uppkopplad till dig själv och förenas därmed mer med mig, och med Allt Som Är. Det måste kännas bättre nu, Mina Kära, och om du ännu inte känner min närvaro på något sätt, blunda bara en sekund och känn med ditt hjärta, säg mitt namn och känn ditt hjärta expandera i bröstet på dig. Tala nu om för mig, är jag med dig? 

Därför att, Kära Hjärtan, JAG ÄR alltid med er oavsett hur bra eller dålig du bedömer dig själv vara, JAG ÄR alltid med dig. Därför att, jag ser inte ditt falska jag, jag ser inte egot som vill hålla dig fast. Det har makt över er, Ni Kära, men det har inget inflytande över mig. Ni är obefläckade i mina ögon, rena och oskuldsfulla för det är inte ni som gör misstag, det var inte ni som ville bryta mot Guds lagar, det är inte ni som har gjort saker som får er att känna skuld. Det är inte ni, Ni Kära, det är det verkligen inte. Ditt ego har övertygat dig om att det är du, - att du bär skulden, att du är kapabel till att vara en "dålig" människa. Ditt ego har lurat dig och du tror så starkt på det, så du kan gå mycket långt för att bevara detta som din sanning. 

Mina Kära, det är dags att koppla er loss från egot och börja avvisa dess falska påståenden om den du är. Det är inte du, det är en skapelse som du själv gjort och allt som inte är skapat av Fader-Moder Gud är inte verkligt. Det är dags, Kära Hjärtan, att lägga ner det svärd ni så tappert svingat för att skydda ert ego, för nu måste ni börja inse att ert ego inte är värt att skydda. Det är en fragmenterad del av dig som ändå inte är du. Du bara tror att det är så, och har fäst dig vid det. Det är dags att Älska ditt ego tillbaka in i Ljuset och till det arbete som det var avsett för. För dig måste detta kännas som en omöjlig uppgift för den kräver en flitig bevakning av dina tankar och det krävs fokusering hela tiden, någonting som ni lärt er att bli väldigt dåliga på. Och mina vänner, som många av er är väl medvetna om, er yttre värld arbetar ofta mot er. Dina tankar är ofta inte dina egna och du möter många utmaningar bara för att hålla dig kvar i kroppen, för att inte tala om att vara en vaksam väktare över dina tankar. Misströsta inte, Ni Kära, och jag måste le vid den här punkten eftersom endast egot kan misströsta, känn er dock inte modfällda, för jag kan hjälpa er. 

Mina dyrbara själar, jag kan hjälpa er. Be mig om det och jag kan förena mig med ert högre sinne, förbi det lägre sinnet och egot och jag kan hjälpa till med en uppgift som mycket väl kan kännas oöverstiglig. Be mig, och jag kommer, för det är mitt jobb att hjälpa mina Bröder och Systrar med sina sinnen, för att hjälpa Ljuset lysa på egot och återställa ert sinne till att vara ett med Fader-Moder Gud. 

Mina Kära, jag har inget mer att tillägga till det här budskapet, men jag skulle vilja be er om en sak. Kan du sitta med mig några minuter, så länge som det skulle ha tagit att skriva ytterligare några ord? Låt oss sitta tillsammans i tystnad, låt mig Älska dig. Låt mig Älska er, Ni Kära, för ni älskar er inte alls tillräckligt själva. 

Ni är Söner och Döttrar till vår Fader-Moder Gud. Detta är Sanningen, och detta är mitt löfte till er. JAG ÄR Lord Emanuel. Vilken ytterligare anledning behöver ni för att älska er Hem? 

Sitt tillsammans med mig ett tag. Jag tackar dig. Jag älskar dig. Jag välsignar er, mina dyrbara Hjärtan. Gud välsigne var och en av er.

Förmedlat av Gillian Ruddy.

Detta meddelande är en gåva, känn dig fri att kopiera och dela med dig av det. Men i den Uppstigne Mästaren Lord Emanuels namn hävdar jag den allmänna upphovsrätten till detta budskap

Tidigare budskap, se:

Kontakta oss:

Översättare: Inga och Cagga Levander

No comments:

Post a Comment