Friday, September 20, 2013

16:09:2013 -- Himlens Portar

Sign up to Lord Emanuel messages



Dagliga Budskap med Visdom och Inspiration

16 september 2013

Himlens Portar

 
Jag hälsar er, Ni Kära! Det är jag, er Lord Emanuel, så glad över att vara med er idag igen. Och som alltid, mina vackra Moder-Fader Guds barn, JAG ÄR med er just nu var ni än befinner er i världen. När ni än läser detta budskap är jag tillsammans med er, precis bredvid er i samma fysiska rum. Ta er en stund för att känna min närvaro och gör detta genom det heliga andetaget, Mina Kära, - ett djupt andetag in genom näsan och ut genom munnen, och andas in Ljuset, andas ut mörkret, det negativa, densiteten. Ah, det där är bättre, Du Kära, slappna av och släpp allting bara för den här stunden. Släpp alla dina världsliga tankar och idéer om vem du är och vad du gör, släpp allting och bara Var.

Kära Hjärtan, en av de viktigaste sakerna som ni måste bemästra under dessa, er uppståndelses spännande dagar, är konsten att ta emot. För genom att tillåta och ta emot flyter du tillsammans med Universum, du är i harmoni med det och du säger Ja! till Allt Som Är. Och det är det du i själva verket gör, när du andas och förenar dig med mig och blir stilla och släpper taget. Detta är att ta emot, du tar emot mig, mitt Ljus och min Kärlek och du tar emot det helande bidraget i dessa ord, liksom också min gåva till dig medan du läser dessa ord, min helande gåva som överlämnas speciellt efter dina personliga behov i den här stunden i tiden. Oavsett när du läser det här budskapet, eller om du läser det mer än en gång, är dessa budskap levande och har sin egen intelligens. Du får exakt vad du behöver varje gång du läser dem, även om det är samma budskap veckor senare. Förstår du vad jag menar? Friska och levande varje gång du läser de här orden. De är en sådan gåva till er och jag vet att många av er inser detta.

Vad tyckte ni om era Älskade gästtalare? Det var en sådan glädje att ha Älskade Moder Akasha och Lord Maitreya här för att tala med er. Jag hoppas ni hade glädje av deras samtal och deras egna unika helande energier. Det kommer att bli mera framöver. Det finns många Uppstigna Mästare som arbetar för det goda, för den Välsignade Moder Jord, er planet och allt liv som utvecklas på henne och de är ytterst angelägna om att få chansen att kommunicera med er.

Men jag ville "touch base" (komma i mål) med er, som ni säger på Jorden, vår kollektiva energi har vunnit mark ganska bra och jag får inte låta alltför många olika energier komma igenom för då kunde vår hophållna grupp bli litet spretig om ni fattar vad jag menar. Men jag önskar verkligen att ni ska få en grundlig utbildning i den Uppstigna Världen, om Mästarna och deras funktion, eftersom vi arbetar tillsammans för att fullborda den här Gudomliga Planen och det är viktigt att så mycket kontakt som möjligt görs mellan er värld och vår.

Ni förstår, Kära Hjärtan, ni är banbrytarna, ni är de få som kommer att fungera som en bro mellan världarna. Ni finns här för att vandra uppståndelsens väg "före folkmassan" så att säga, som ett levande exempel på det som är möjligt för alla andra Guds Barn, som ännu inte vaknat inför den här sanningen. Därför att, vilket du redan själv håller på att upptäcka, ingen mängd predikande eller undervisning talar starkare än att leva som man lär. Att verkligen vara ett levande exempel på sitt GudsJag (God Self) på Jorden kan inte någon ta miste på.

Vad betyder detta i verkligheten, Ni Kära? Detta innebär att komma ihåg att varje enskild mänsklig varelse som går på den här Jorden är ett Guds barn. Det innebär att komma ihåg att varje gång du samverkar med någon annan, OAVSETT VAD de presenterar för dig på utsidan, så samverkar du här med en Gudomlig levande aspekt som andas tillsammans med dig, för att ge dig en möjlighet att bli mer av ditt Gudomliga Jag.

Min Kära, ta vara på det där tillfället varje gång, lev som du lär (walk your talk), se din broder i ögonen, se under all smärta och ilska och lidande som kunde projiceras mot dig, se under all nervositet eller framfusighet, se igenom alla de sätt, på vilka rädslan kan visa sig hos en annan person. Jag ber dig, Du Kära, se förbi allt det där och med Guds ljus flammande i ditt hjärta förena avsiktligt ditt hjärta med deras och låt den brodern eller systern överösas med den Kärlek som du är.

Och se på miraklet som utvecklas. Var redo att ta emot. Gör din Varelse mjukare, ta emot denne Käre Broder medan han smälter i närvaron av Gudomlig Kärlek. Öppna ditt hjärta, stå med dina rötter i Moder Jord och din krona öppen mot Himlen. Lev som du lär, Du Kära och hela världen kommer att öppna sig för dig, livet kommer att öppna sig för dig och allt som du hela tiden har letat efter upptäcker du att det alltid fanns inom dig. "Söken först Himmelriket och allt kommer att bli eder givet". Detta är mitt löfte till er. JAG ÄR Lord Emanuel, slå upp Himlens Portar, och ni kommer hem! Gud välsigne er!

 
Förmedlat av Gillian Ruddy.

Detta meddelande är en gåva, känn dig fri att kopiera och dela med dig av det. Men i den Uppstigne Mästaren Lord Emanuels namn hävdar jag den allmänna upphovsrätten till detta budskap

Tidigare budskap, se:


Kontakta oss:



Översättare: Inga och Cagga Levander

No comments:

Post a Comment