Friday, September 20, 2013

18:09:2013 -- Sanningens Svärd (Budskap från Ärkeängeln Mikael)

Sign up to Lord Emanuel messages



Dagliga Budskap med Visdom och Inspiration

18 september 2013

Sanningens Svärd
(Budskap från Ärkeängeln Mikael)

 
Såja, Jag hälsar er, Ni Kära! Det är jag, Ärkeängeln Mikael, hedrad, förtjust och välsignad över att vara bland er idag. Mitt jobb är litet lättare än Moder Akashas och Lord Maitreyas som gått före mig. På sätt och vis är jag ganska säker på att ni har hört mitt namn förut. Jag känner faktiskt att det inte finns någon bland er som inte hört namnet ärkeängeln Mikael. Och detta gör mitt "jobb" mycket enklare, mina Kära, Kära vänner och Älskade, eftersom ni redan har en känsla av mig. Ni vet vad jag står för och ni kan alla åtminstone forma en bild av mig i huvudet.

Låt oss gå vidare nu, Ni Kära. Om ni känner er väl till mods med att göra det, så jag skulle vilja be er att förena er djupare med mig, precis som ni gör med den älskade Lord Emanuel, Konungarnas Konung. Men bara om ni, kära vänner, om ni känner er väl till mods med att göra detta. Jag förstår att den Älskade Emanuel har förtjänat ert förtroende och här kommer jag under en enda dag i er tid och ber omedelbart om en intimare anknytning. Förlåt mig för min djärvhet, men jag drar nytta av många tusentals år av närvaro till hjälp för mänskligheten! I Ljuset av detta faktum ber jag inte om ursäkt.

Så, om du känner att du kan och det känns rätt för dig att göra det, ta ett djupt andetag in i den djupaste delen av magen som du kan nå, och andas ut ett djupt långt andetag. Tänk på mig när du gör det, gör dig en bild av mig stående framför dig eller bakom dig eller ovanför dig, förnim och känn min närvaro medan du andas och förena dig djupare med den här upplevelsen, - som är verklig, här och nu, JAG ÄR med dig, känn mig, förnim mig, ta emot mig. Tack.

Precis som du känner till min identitet genom din kultur och historia, så känner du till vad jag står för. Låt mig friska upp ditt minne och förklara litet om vad jag kan göra för dig. Ni förstår, Mina Kära, ni kanske undrar varför vi i den Uppstigna världen och Änglavärlden tar mer och mer kontakt med er nu. Bortsett från att sprida Sanningen, vilket i sig är en anledning, finns vi här eftersom ni helt enkelt inte kan höja er (ascend) utan oss.

Ni har befunnit er inom dualitet under 12 miljoner år och den samlade styrkan i er densitet kan inte rensas ut under en enda livstid med enbart era egna resurser. Det är helt enkelt inte möjligt. Våra gåvor, Välsignelser och befrielser strömmar ut över er Välsignade planet Jorden för att bryta det mörkas grepp. Mina änglar från den KristusBlå Flamman arbetar outtröttligt för att bryta upp den negativitet som nästan hade slukat er.

Ni får hjälp av legioner med Änglar och Varelser i det Osynliga varje minut av era liv. Ni knuffas på av dem, vägleds av dem, händelser och omständigheter iscensätts av dem, allt för ert bästa och för att hjälpa till och bistå er till att stanna kvar på er raka och smala själsväg, om ni så vill.

Huruvida en människa är vaken nog för att lyssna är en annan sak, men inte desto mindre finns det hjälp tillgänglig och den är tillgänglig för var och en av er i lika stor utsträckning oavsett vem ni är och vad ni gör och er skenbara status på den här Jorden. Ni är alla jämlika i Guds ögon och det stöd ni får från Ovan är lika för alla. En del är bara mer vakna än andra och en del är mera exakt på sin själsväg och därför kan resan verka smidigare för vissa än för andra. Lita aldrig på hur det ser ut på ytan, mina Kära vänner, kom ihåg detta faktum och ni kommer verkligen att gå mycket långt.

Så Mina Kära, det är därför ni behöver oss! Men glöm inte, vi behöver er. Detta är en ömsesidig process. Hela Skapelsen är i förlust medan ni vandrar i mörker. Vi vill att ni ska komma Hem, för så länge som ni inte är helt förenade och kämpar i det tjocka träsket av dualitet och täthet, är också vi ofullständiga och saknar en del av oss själva.

Herregud, jag har så lite tid här och så få ord. Vilken utmaning!

JAG ÄR Lord Michael och jag för befälet över obegränsade legioner med Änglar som tillhör det Kristus Blå Lysande och Flammande Sanningens Svärd. JAG ÄR en Ljusets krigare. Jag har befälet över och håller alla Ljusets Krigare under mina stora vingar. Och ja, ni gissade det redan, jag vänder mig till er, mina jordiska Änglar, mina LjusKrigare. Ni kanske inte kommer ihåg mig, men jag känner verkligen till er och kommer ihåg er. Min gåva till er, mina modiga, modiga Hjärtan, är mitt mod, min själsstyrka och min orubbliga styrka inför allt det som inte är Sanning och jag ger er idag mitt Flammande Blåa Svärd av Sanning.

Svinga det där svärdet nu, mina Krigare, ta upp mitt svärd i mitt namn, Lord Michael och svinga det med kraften från den som har Befälet. Ni har förtjänat den här rättigheten och det är dags för Sanningen. Mitt svärd är förkroppsligandet av den energi som vi kallar Sanningen. Och det kommer att skära igenom allt det som inte är av Ljuset och allt det som inte är Sanning. Svinga det, mina Modiga, för jag säger och var så säkra, kalla på min hjälp. Svinga mitt svärd med Kärleken flammande i era hjärtan, och ni kan inte misslyckas. Guds Ljus misslyckas aldrig och Guds Kärlek är alltid Segerrik, glöm inte det.

JAG ÄR Lord Michael och jag står tillsammans med er, mina Älskade, jag står bakom er, framför er och ovanför er och bakom mig står otaliga orädda Änglar med flammande KristusBlåa Svärd. Ingen skall röra er framför mig. Vad har ni nu att frukta? 13Tack för din tid idag, det är min ära att tjäna dig och jag bugar mig inför din storhet. Jag älskar er. Gud välsigne er.
 
Förmedlat av Gillian Ruddy.

Detta meddelande är en gåva, känn dig fri att kopiera och dela med dig av det. Men i den Uppstigne Mästaren Lord Emanuels namn hävdar jag den allmänna upphovsrätten till detta budskap

Tidigare budskap, se:


Kontakta oss:



Översättare: Inga och Cagga Levander

No comments:

Post a Comment