Tuesday, October 29, 2013

28:10:2013 -- Trädgården Getsemane

Sign up to Lord Emanuel messages



Dagliga Budskap med Visdom och Inspiration

28 oktober 2013

Trädgården Getsemane

 
Jag hälsar er, Ni Kära, det är jag, Lord Emanuel som kommer för att vara här idag. Jag kommer för att vara med er, mina Kära Dyrbara Hjärtan och JAG ÄR med er, med var och en av er personligen medan ni läser dessa ord. Ta dig en stund och ta kontakt med mig genom det Heliga Andetaget, ta dig en stund och andas in Min Kära, länge och långsamt ner i magen och andas ut alla dina spänningar och all din oro, allt som håller dig ifrån mig. Andas djupt, Min Kära, JAG ÄR med dig, kan du känna min närvaro?

Och för var och en av er är det olika, hur ni upplever min närvaro, hur ni känner mig. Fokusera på detta nu, känn in mig och utvidga den känslan och fokusera nu på bröstpartiet och föreställ dig inför ditt inre öga, närvaron av en Gyllene sol i ditt bröst. Känn hur denna sol lyser i bröstet och föreställ dig att den expanderar, expanderar och expanderar, strålar ut från dig hundratals och sedan tusentals kilometer i alla riktningar. Andas djupt, Mina Kära. Ni är Guds Ljus. Ni är den här världens Ljus.


Och nu Kära Hjärtan, låt oss beträda en mark där vi inte gått förut. Låt mig ta dig i handen och leda dig till en plats, där vi inte har gått förut, en trädgård dit jag inte har tagit dig, åtminstone inte medvetet, inte i vaket tillstånd. Låt mig ta dig till mitt Getsemane, den trädgård där jag fullgjorde min uppståndelse, den trädgård som jag skapat i Ljusets världar, den trädgård som rymmer och bevarar det elektroniska mönstret av Getsemane örtagård, som jag återskapat här i Ljusets världar. Låt mig ta dig dit, Min Kära, om du vill komma med mig för lite tröst, lite andrum i min uppståndelses trädgårdar. Där kan ni bada i min uppståndelses energier, vilka kommer att vara så upplyftande för er denna dag.


Ta ett nytt djupt andetag..... och låt mig ta dig i handen till min trädgård. Bara du och jag. Kom och se prakten och det perfekta som finns i de Högre Världarna. Kom och bevittna den perfekta och ändlösa, ymniga skönhet som existerar i de högre stratosfärerna på er planet Jorden. Kom min kära vän, kom och se. Blunda om du behöver och låt mig ta dig dit.


Och om du vill, Min Kära, se en vacker bänk, en fantastisk viloplats för dig och mig att sitta på tillsammans med utsikt över det mest hissnande vattenfall, där själva det Livets Vatten flyter, varifrån ni kommer att dricka vid er egen uppståndelse. Sitt tillsammans med mig en stund och bara andas och var närvarande i upplevelsen, andas och slappna av, ta emot och njut av den underbara frid och lycksalighet som kommer över dig.


Nu Mina Kära, vilka frågor har ni till mig? Jag vet att livet för närvarande är en utmaning för många av er. Jag vet att många av er står inför enorma utmaningar i era liv. Jag vet att många av er har tröttnat på pratet om vad som skall komma och ser ingen yttre förändring i er värld. Jag vet att många av er är trötta, jag vet att många av er känner de fluktuerande energiernas belastning allteftersom ni flyttar ut ur den täthet som så länge hållit er fångna. Kom, berätta för mig vad som bekymrar dig? Vad vill du veta? Det är bara du och jag, och jag har all tid i världen.


Om du förlorar din inre förbindelse, andas bara och ta dig försiktigt tillbaka hit tillsammans med mig. Om något yttre oväsen fångar din uppmärksamhet, låt det vara, andas och kom tillbaka till mig. Det spelar ingen roll hur många gånger detta sker, misströsta inte, var hela tiden mild och vänlig mot dig själv och för dig bara tillbaka till mig och min trädgård som har en så ren glädje.
Sitt tillsammans med mig så länge du vill, Du Kära. Och först när du känner dig redo, ta dig tillbaka till det rum du befinner dig i, ta dig tillbaka till nuets medvetenhet och andas in friden och stillheten. Behåll din frid medan du flyttar dig tillbaka ut i världen och kom ihåg den Kärlek som du är. Mina Kära, ni kan komma och besöka mig i min trädgård när ni vill. Jag kommer alltid att finnas här med öppna armar för att välkomna dig. Detta är mitt löfte till dig. JAG ÄR Lord Emanuel och jag älskar era dyrbara hjärtan. Jag älskar dig så mycket. Gud välsigne dig. För evigt. Du kommer att segra.



Förmedlat av Gillian Ruddy.


Detta meddelande är en gåva, känn dig fri att kopiera och dela med dig av det. Men i den Uppstigne Mästaren Lord Emanuels namn hävdar jag den allmänna upphovsrätten till detta budskap

Tidigare budskap, se:


Kontakta oss:

Översättare: Inga och Cagga Levander

No comments:

Post a Comment