Friday, November 22, 2013

19:11:2013 -- Vila en Stund i Paradiset

Sign up to Lord Emanuel messages



Dagliga Budskap med Visdom och Inspiration

19 november 2013

Vila en Stund i Paradiset

 
Mina Kära, det är jag, Lord Emanuel, som kommer för att hälsa på er idag. Det är jag, och om du känner minsta tvivel om att det är jag som talar till dig, ta dig en stund för att känna in mig. Ta dig en stund för att förena dig djupare med dig själv, för att förena ditt medvetande med din fysiska kropp, djupare än det är nu. Även om ditt Väsen faktiskt redan vet om att det är jag, Lord Emanuel som talar just nu, ta ändå ett djupt andetag och förena dig djupt. Kom in i detta ögonblick, kasta åt sidan allt det som babblar på i ditt sinne, den där ändlösa tanke-strömmen, låt allt rinna ut och töm ditt sinne på allt det som ockuperar det just nu. Och var bara här, det är bara du och jag i den här stunden. Andas djupt, Du kära, och känn min närvaro tillsammans med dig. Låt mig omsluta dig i en varm filt av välbefinnande och trygghet just nu medan vi läser de här orden, när jag förmedlar några ord som kan trösta dig, vägleda dig och kanske upplysa dig och föra dig lite mer framåt på din Storslagna resa, hem till dig själv.

Och det är en Fantastisk resa, Ni Kära, en resa som ni gör med sådant mod, styrka och beslutsamhet. Som ni väl vet vid det här laget, mina Dyrbara Hjärtan, är detta inte någon lätt väg och ibland känns det som om du inte gör några framsteg alls, ibland känns det till och med som om du reser bakåt. Men så är aldrig fallet, Ni Kära. Och oavsett hur stenig vägen kan bli, oavsett hur brant uppför den klättrar, så var medvetna om, Mina Kära, att varje steg är ett steg framåt, varje steg är ett steg närmare, varje steg är ett steg närmare hem. Det finns inga steg bakåt och det finns inga bortkastade sidospår. Alla vägar leder hem och ni är väl erfarna resenärer på den allra sista etappen av denna enorma resa.

Varför tar vi oss inte en stund, Mina Kära, och sitter vid sidan av vägen, du och jag och smuttar på någon dryck tillsammans? Under min livstid på jorden brukade jag ofta vara på långa resor med mina lärjungar eller med min familj eller vänner beroende på resan och beroende på syftet med just den resan. Vi brukade ofta stanna vid sidan av vägen och smutta på lite vatten eller någon örtdryck och jag brukade väva en enkel kopp av vass som växte vid vägkanten att dricka ur. Ett enkelt nöje i livet, som brukade ge sådan tillfredsställelse. En enkel sysselsättning faktiskt, men inte desto mindre genial ändå. Ord kan inte riktigt beskriva den glädje man kan få ur en sådan enkel sysselsättning som att väva ett enkelt dryckeskärl och ge det till en medresenär för att släcka sin törst. Varje enkel åtgärd eller handling i livet bär på alla de mirakulösa egenskaper som ligger i att väva en kopp, Mina kära, och jag ber er att leta efter denna glädje och tillfredsställelse hos alla era dagliga yttre aktiviteter som ni kanske anser tillhör den dagliga rutinen.

Förlåt mig, Ni Kära, jag kom från ämnet där. Jag ber om litet överseende med ett minne från tiderna på jorden. Min poäng är denna, låt oss sitta ner, ni kära, sitta ner vid sidan om vägen och vila våra trötta fötter och se oss omkring, se på den magnifika utsikt som vi har på vår resa. Ta ett djupt andetag och vila en stund tillsammans med mig. Om du vill kan du vila ditt huvud mot min axel och känna djupt välbefinnande i min närvaro bredvid dig och veta att jag är här tillsammans med dig, din Broder. JAG ÄR precis här. Säg mig nu, du kära, vad ser du på din väg? Måla en bild åt mig av det paradis som du är på väg in i och måla en bild av det paradis som du nu lever i.

Detta innebär, Min Kära, om du kan och om det känns bra att göra det, så tänk ett ögonblick på de Högre Världarna och föreställ dig. Föreställ dig hur det ser ut i Ljusets Världar, där det finns ett obegränsat överflöd av allting och det du vill ha eller behöver kan omedelbart manifesteras i din verklighet. Hur ser det ut, Du Kära? Ta dig tid, se alla detaljerna, den mark du går på, himlen som finns ovanför dig, blommorna, träden, bostäderna. Tillbringa lite tid här, Min Kära, låt mig gå tillsammans med dig. Och när du har fått nog av paradiset, återvänd hem till din boning där du nu bor. Tänk på ditt vardagsrum, din trädgård och börja med samma fantasi måla över den bild som är din verklighet nu, måla över den med samma krafter till omedelbar manifestation så att de ser exakt ut som du vill att de ska se ut.

Bli verkligt kreativa, Ni Kära. Flytta väggar, flytta möbler, installera härliga fontäner, sätt upp ovärderliga konstverk eller gör dina egna, sätt upp magnifika statyer i den mest underbara trädgård du kan tänka dig, bli galen och måla om ditt eget boende. Gå ännu längre, Du Kära, föreställ dig dina nära och kära komma in i denna perfekta plats som du har skapat och måla dem annorlunda också. Föreställ dig dem reagera när de går in i ditt paradis, dröm fram det du skulle ge dem i gåva när du ser dem, Föreställ dig den kärlek som skulle fylla ditt hjärta av att se dina nära och kära, flämtande i vördnad inför ditt skapande av det perfekta.

Välkommen hem, Du kära. Detta är den du är. Ett magnifikt Skapande Väsen som bara känner Kärlek, som bara känner till det perfekta och bara vet om att ge. Och utvidga denna Kärlek i alla tänkbara uttryck. Detta är den du är. Och du kommer att minnas. Detta är mitt löfte till dig. JAG ÄR Lord Emanuel och det har varit mig ett stort nöje att vandra tillsammans med er i dag. Jag älskar er, Ni kära, jag är er Broder. Gud välsigne er.


Förmedlat av Gillian Ruddy.


Detta meddelande är en gåva, känn dig fri att kopiera och dela med dig av det. Men i den Uppstigne Mästaren Lord Emanuels namn hävdar jag den allmänna upphovsrätten till detta budskap

Tidigare budskap, se:


Kontakta oss:

Översättare: Inga och Cagga Levander

No comments:

Post a Comment