Friday, January 17, 2014

13:01:2014 -- Gräv Djupare

Sign up to Lord Emanuel messages



 
Dagliga Budskap med Visdom och Inspiration

13 januari 2014

Gräv Djupare

ag hälsar er, mina älskade vänner. Här är vi igen, JAG ÄR med er. Det är Lord Emanuel och JAG ÄR med er. Och om du har några tvivel om att det är på det sättet, ber jag dig placera din energi i ditt hjärtområde och vända dig inåt och fråga dig själv. Detta går lättare att uppnå genom att ta flera djupa andetag in genom näsan och ut genom munnen, långa, djupa renande andetag. Andas in Ljuset och andas ut all densitet, allt det tunga. Uppmana nu ditt sinne att vara tyst. Mina Kära, ni vet vid det här laget att ni inte är era tankar, att sinnets ständiga prat inte är du. Min Kära, du är inte ditt sinne. Du är ett gränslöst medvetande i en fysisk kropp som har en fysisk erfarenhet på en fysisk planet. Du har förmågan att tysta ditt sinne, befalla det att vara tyst! Uppmana ditt sinne att vara tyst och be att din energi släpps ner i ditt hjärtområde i mitten av bröstet. Du kan göra en av två saker, fråga ditt hjärta om du verkligen läser Emanuels ord eller också kan du vänta och känna in min närvaro.

Hursomhelst kommer du att veta. Och du kan lämna allt ditt tvivel eftersom du har frågat ditt hjärta och ditt hjärta ljuger aldrig. Hjärtat är din Sannings Källa, Min Kära. Jag uppmanar er med mer förtjusning än någonsin; nu är det dags att utveckla den här färdigheten. Nu är det dags att du tar dig tid att finna en övning där du kultiverar stillheten inom dig, så att du utvecklar den del hos dig som lätt kan höra hjärtats budskap. För det är där du kommer att finna din absoluta Sanning.

Stärk förmågan att etablera stillhet, och för detta måste ni, Mina Kära, öva varje dag. Detta kräver en del engagemang från din sida, Min Kära, men det är inget besvär för dig, välutbildade LjusKrigare! Hängivenhet av det här slaget är något för dig. Ni har ägnat väldigt många livstider bara för att nu befinna er här i den här livstiden. Det ligger väl inom din förmåga att ägna 15 minuter per dag för att odla stillhet. Inga ursäkter, du har viljan, du har beslutsamheten och du har uthålligheten att genomföra detta till slutet. Jag hade på tungan att säga till det " bittra slutet" men du kära, slutet är inte bittert, det är ljuvligt, härligt, behagligt på ett sätt som ni just nu inte kan föreställa er och det är inte ett slut, det är en början. En början på ett nytt sätt att leva eller ett ihåg-kommande av ett gammalt sätt att leva, eller en blandning av de två, ett återställande av det sätt som människan är skapad för att leva, i total frihet, med Suverän Fri vilja och i fullständig förening med Fader-Moder Gud, Allt Som Är. Det kommer inte att se ut som något annat levnadssätt som förekommit innan. Ni kommer att skapa era egna unika civilisationer, men de kommer att baseras på Universella Lagar som inte förändras, lagar ni alla har minnen av, lagrade inom era fysiska kroppar.

Dessa minnen aktiveras nu och många av er börjar komma ihåg hur det är tänkt att ni ska leva. Många av er upplever stort obehag bara genom att existera på er Jords yta, sådan är skillnaderna mellan hur ni kommer ihåg hur livet ska vara och det som för närvarande utspelar sig på ytan av er planet. Detta är en mycket utmanande tid, ni tänjs till gränsen, ni har bokstavligen talat en fot i båda lägren, och det kan vara obehagligt, förvirrande. Bara att klara av era dagliga förehavanden kan vara mycket utmanande.

Kära Hjärtan Jag uppmanar er att med allt ni har kvar inom er, gräv djupare, ni har mer där inne, ni har mer, ja, det har ni verkligen. Gräv djupare, Mina Kära. Ni har styrkan kvar, ni har uthålligheten kvar och ni kan och kommer att genomföra detta tills Ljuset förklaras som Segrare.

Nu, Mina Kära, ber vi er VÄGRA se med de ögon som uppfattar brist och lidande i den yttre världen. Vägra helt enkelt att spela det spelet! Gör dina föresatser! Gör klart i huvudet exakt hur din värld ser ut och vad du kommer att möta när du ägnar dig åt din dagliga verksamhet, filtrera bort allt som triggar dig och gör dig förtvivlad, sudda ut allt som gör dig ledsen.

Jag föreslår inte att ni ska leva i en fantasivärld. Jag ber er inte förneka era känslor, absolut inte. Det jag menar, Mina Kära, möt det på ett smart sätt. Var medveten om att när du går till snabbköpet eller i butiker kommer du att se saker som stör dig. Var medveten om att om du tittar på nyheterna kommer du att bli upprörd av grymheten, oärligheten och lidandet i er värld. Innan du tar ett steg utanför ditt hems helgedom, ta några djupa andetag och be din Stora Gudsnärvaro JAG ÄR vara den Närvaro som går framför dig och gör allt möjligt.

Be till ditt Högre goda att allt som visas dig visar sig positivt och konstruktivt. Vägra delta i dramat och i förtvivlan, välj att bara se det goda i Allt och det Perfekta hos allting. Var fast rotad i ditt hjärta medan du ägnar dig åt din dagliga verksamhet, känn allt som finns att känna, upplev allt som finns att uppleva, men vägra att dras ned av något som du uppfattar som negativt. Stanna i ditt hjärta, Min Kära, för häri ligger Sanningen. Vistas i ditt hjärta och allt skall varda dig givet. Detta är mitt löfte till er. JAG ÄR Lord Emanuel och jag älskar era Dyrbara Hjärtan. Gud välsigne var och en av era modiga, modiga själar. Jag hedrar ert mod och er styrka.



Förmedlat av Gillian Ruddy.


Detta meddelande är en gåva, känn dig fri att kopiera och dela med dig av det. Men i den Uppstigne Mästaren Lord Emanuels namn hävdar jag den allmänna upphovsrätten till detta budskap

Tidigare budskap, se:


Kontakta oss:

Översättare: Inga och Cagga Levander

No comments:

Post a Comment