Monday, August 4, 2014

02:08:2014 -- Slåpp (Release)

Sign up to Lord Emanuel messages

Budskap med Visdom och Inspiration
2 augusti 2014
Slåpp
(Release)

 Jag hälsar er, Ni Kära! Kära Dyrbara Hjärtan det är jag, Lord Emanuel, som välkomnar er! Välkomna! Hur mår ni i dag? Hur finner det här meddelandet dig idag? Är du lycklig? Är du ledsen? Mår du inte så bra fysiskt, sörjer du? Har du glädjefnatt? Eller är du uttråkad? Har du fått nog? Nöjd? Otålig? Arg? Lugn? Ta dig en stund, Min Kära, och ta reda på det. Ah, ah, ah, inte så snabbt!! När jag säger ta dig en stund, menar jag faktiskt, ta dig åtminstone en minut, för att VERKLIGEN känna var du befinner dig. Så är det, Min Kära, Du känner till tillvägagångssättet nu, ANDAS, ja, Andas. Den allt igenom viktiga andningen. Livgivaren? Ja, men så mycket mer, Du Kära. Andningen är den kontakt, det hjälpmedel genom vilket ditt medvetande förenar sig med varje nivå av ditt Väsen och genom vilken varje nivå av ditt Väsen hänger samman. Det är en utmaning att helt och fullt förstå detta från ert perspektiv och medvetandetillstånd, men jag vet att ni kan känna det. Andas in Ljuset och andas ut alla bekymmer och tvivel, all rädsla och upprördhet, alla täta energier, bara andas, andas ut dem alla och fråga sedan dig själv, hur känner jag mig eller ännu viktigare, vad är det som vill bli borttaget?


 Och med detta menar jag att nu har du kommit till en plats med stillhet, med tystnad inom ditt väsens subatomära partiklar, nu kan du förnimma, känna och uppfatta det som energimässigt sett behöver tas bort. Kära Hjärtan, inom den här stillheten kan ni mer exakt låta det som behöver komma upp stiga upp inom er. Detta är tät energi som är redo att frigöras. Nu kommer denna energi att visa sig i känslor, sorg, ilska, rädsla och det är något helt annat än den där "Hur mår du?"- frågan, som på er planet är en artig konversation. Detta är ditt verkliga jag, inte ditt förställda jag eller det ansikte på vilket du målar ett lyckligt leende. Vilken energi rör sig egentligen under orden? Eftersom den här energin kommer att ge sig tillkänna i ord ... vad handlar det om? Varför är du arg/ledsen/sårad/ känner dig vilsen? Nu kan detta vara trauman i det förflutna, livserfarenheter som har varit allt annat än trevliga, stora eller små, alla räknas. Du behöver inte ha varit utsatt för misshandel eller något extremt trauma för att vara väldigt sårad inuti, allt är relativt.

 Så du kan lyssna till orden för att ta reda på ursprunget till den energi som nu vill frigöra sig och lämna dig, men de är inte viktiga och du gör klokt i att inte fästa dig vid berättelsen. Det är ENERGIN som är viktig. När du berättar ”berättelsen” för dig själv eller för någon annan, lägg då märke till den energi som rör sig inom dig, lägg märke till hur den känns, hur den uttrycker sig i din röst och uppmärksamma detta i stället för orden och känslan av att vara ett offer.

 Och detta är inte lätt, Min Kära, detta är de saker som du INTE varit villig att känna under hela ditt liv för det har då varit alltför mycket för dig. Så det kommer inte att bli lätt, men allt jag ber dig är att du har tillit, tillit, TILLIT till att allt är i perfekt Gudomlig Ordning och att din Store Gud, JAG ÄR-Närvaron har allt under kontroll och att du inte har fått någonting som du inte är kapabel att hantera. Detta är poängen med det som kommer upp, Min Kära. Det kommer upp på grund av att tiden är den rätta och att det nu är dags för dig att känna och uttrycka det som har lagrats i din kropp, - för vid den tiden kunde du inte känna det fullt ut. Det har under lång tid hållit dig säker, Min Kära, och det har tjänat ett utmärkt syfte. Men det är nu dags att släppa allt det där. Nu bara tynger det ner dig, Kära Hjärta, därför att lagra den där energin som inte kommit till uttryck i din kropp står dig dyrt varje dag under ditt liv, det kostar dig energimässigt att hålla kvar den där känslan inom dig. Den tynger bokstavligen ner dig.

 Så vad är det som rör på sig? Vad är redo att släppas? Är du redo? Är du villig att lyfta av en del av den där tyngden? Får jag ta den ifrån dig?

 Andas tillsammans med mig nu om du vill, andas djupt in och ut och var medveten om att JAG ÄR med dig. Lämna över till mig, Lord Emanuel, allt det som håller dig ifrån Allt Som JAG ÄR.

 Du hålls i total trygghet, det är OK att släppa det. Åh, jag vet, jag vet hur mycket du har lidit, men allt är nu färdigt. Lämna över det allra sista av det mänskliga medvetande som du har levt med under miljoner år, låt det gå ner i den Eviga Glömskans hav, där allt som är onyttigt, allt som inte behöver vara en del av din Storslagna framtid seglar iväg för evigt.

 Låt mig hålla dig nu, lägg dig ner om du behöver. Allt är väl. Allting blir bra. Detta är mitt löfte till dig. JAG ÄR Lord Emanuel och detta är Hjärtats Väg. Gud välsigne dig och alla som vandrar den här vägen bakom mig. Låt mitt Ljus visa dig vägen. Jag älskar dig övermåttan, ditt mod och kurage är oöverträffat.


Förmedlat av Gillian Ruddy.
Detta meddelande är en gåva, känn dig fri att kopiera och dela med dig av det. Men i den Uppstigne Mästaren Lord Emanuels namn hävdar jag den allmänna upphovsrätten till detta budskap.
Om det här meddelandet ger dig något och du känner att du vill ge ett bidrag som tack och möjliggöra en fortsättning på denna service är det möjligt att göra det genom att klicka på websidan nedan:
Donationer mottas med tacksamhet
Tidigare budskap och donation, se:
Bestrålad Konst tillgänglig:
Kontakta oss:

 Översättare: Inga och Cagga Levander 

No comments:

Post a Comment