Thursday, October 23, 2014

Budskap med Visdom och Inspiration 20 oktober 2014 Var Stilla, ALLTID


Budskap med Visdom och Inspiration
20 oktober 2014
Var Stilla, ALLTID
(Be Still, ALWAYS)


Jag hälsar er, jag hälsar er, Mina Kära. Det är jag, Lord Emanuel och JAG ÄR med er idag igen. Djupa andetag, Mina Kära och fortsätt att ta livets långa, djupt renande och förverkligande andetag tills ni påtagligt kan känna en djup Frid stiga ned över er och förnimma min närvaro hos er. Låt det ta den tid det tar, Min Kära, och snälla, jag uppmanar dig av hela mitt hjärta att faktiskt ta dig tid att göra detta. Var snäll och hoppa inte över den här delen, fortsätt bara inte att läsa de här orden. Jag lovar att det är värt det, Min Kära. Din upplevelse kommer att bli så mycket rikare och så mycket djupare och så mycket mera påtaglig i ditt dagliga liv, om du bara tar dig några minuter för att bli stilla och vara här tillsammans med mig. JAG ÄR med dig, oavsett om du är medveten om mig eller inte och du kommer att dra nytta av de här orden om du väljer att delta. Jag bara påpekar den möjlighet som finns för dig och som presenteras här och nu för dig, om du skulle vilja ta den. Och häri ligger det mycket enkla Sättet Att Vara som fortsätter att vara svårfångat för nästan alla av er. Och jag menar inte detta för att förarga er, Mina Kära. Det är det mänskliga villkor som ni är här för att höja er över. Det ligger inget fel i detta, Mina Kära. Det följer med de nuvarande förhållandena, om ni förstår vad jag menar.



Men är det verkligen så enkelt Min Kära, kommer du att ta dig tid för att vara stilla? Kommer du att ta dig tid i ditt liv, inte bara under de få minuter det tar för dig att läsa de här budskapen, att förbli närvarande, att vara stilla och vänta på att möjligheter placeras framför dig? Så att allt du behöver göra är att kliva fram och vara beredd att kliva in i den möjlighet som håller på att läggas ut framför dig? För det är så här enkelt och lätt som livet verkligen kan vara för dig, Kära Dyrbara Hjärta, om du bara ville ta dig tid att vara stilla i varje ögonblick och göra det till din prioritet istället för att känna som att du måste göra, göra, göra och tvinga omständigheterna och händelserna på dig, i stället för att vänta på att de kommer till dig.

Och vägran hos många av er att acceptera att livet kan vara så här lätt ligger i miljontals år av mänskligt medvetande, som lärt er att livet är en kamp. Så var inte hårda mot er själva, Mina Kära, plocka inte upp den där käppen för att slå er med ... Jag vet att ni tycker om att göra det då och då! Låt allting gå, ge dig själv den största chansen, ge dig själv en paus för resten av ditt liv och se bara hur magin utvecklar sig inför dig. Ett liv som ligger bortom det du kunde föreställa dig.

Och anledningen till att jag kan tala om detta för er nu, Mina Kära, är verkligt goda nyheter, Dyrbara Hjärtan. Jag kan meddela er detta nu eftersom jag vet att det är dags att tala om det för ditt hjärta. Nu kan jag säga detta till ditt hjärta och veta att ditt hjärta kan höra mig och kan ta emot den här informationen. Fram tills nu var inte detta möjligt, för ni var fortfarande intrasslade i sysselsättningen att vara ovärdiga. Det ger mig glädje bortom ord att med absolut säkerhet kunna berätta för er att dessa dagar är till ända för er alla. Ni har till slut dragit er ut ur det kollektiva mörkret och den dystra soppan av ovärdighet. Många av er har klivit ut, många av er befinner sig mitt i steget, och en del av er som redan är ute sträcker ut sina händer till dem som fortfarande sitter kvar i uppfattningen och erbjuder sin hand för att dra ut dem. Ni är redo, Mina Kära, att acceptera att ni är värda allt.

Du är redo att ta det där steget ut ur brist och begränsning och stiga in i varseblivningen att överflöd finns överallt omkring dig. Så har det alltid varit, men du missade det genom din iver att "komma dit". I allt ditt desperata sökande och springande och knuffande och presterande och mer springande och mer blod, svett och tårar missade du det faktum, att om du stod stilla, tog dig tid att andas och i det andetaget finna Gud Inom Dig, - som bor i ditt hjärta rakt under din näsa, närmare dig än till och med andetagen som du tar, om du tagit dig tid att göra detta skulle du ha sett att allt som du önskat fanns precis där hela tiden och väntade på att du skulle stanna upp och bli varse, vila och ta emot.

Så nu, Kära Hjärtan, det enda arbete som ni behöver göra är att lära er hur man vilar och hur man ökar sin förmåga att ta emot. För ni har under en lång tid praktiserat att vara mycket upptagna och upptända av alla möjliga distraktioner för att undvika er själva och Gud Inom Er. Och som med alla nya sätt kommer det att ta tid för er att bemästra det som verkar vara lätt. Det kommer att ta tid för er att släppa era gamla vanor med kontroll och att tvinga fram omständigheter och ordna ert liv i enlighet med hur ni tycker att det borde vara. Min Kära, det finns en Oändlig Mästar-Intelligens som arbetar inom dig, och om du ger den möjlighet att styra ditt liv kommer du att finna att den inte har några begränsningar eller begrepp om brist och kommer att ordna upp ditt liv, händelserna och förhållandena i det, i linje med din Gudomliga Väg som leder dig hem till Himmelriket och alla rikedomar som finns däri.

Så att hoppa framåt för att läsa orden i det här budskapet utan att ta sig tid till att andas och förena sig är att fortsätta att följa den väg som du alltid har vandrat, att hoppa över för att försöka komma till något som finns rakt under din näsa. Så ta dig en stund tillsammans med mig Min Kära, - stanna upp. Var stilla och gör detta till en utövning under ditt dagliga liv stund för stund. Du kan göra det nu, det finns inom räckhåll. Ha tillit och släpp taget och var medveten om att du är trygg, hållen, oberörbar, och att du är Guds Ljus som aldrig misslyckas. Detta är mitt löfte till Dig. JAG ÄR Lord Emanuel och jag älskar ditt Dyrbara Hjärta. Gud Välsigne dig, vackra strålande Guds barn. JAG ÄR i din tjänst hela Vägen Hem.


Förmedlat av Gillian Ruddy.
Detta meddelande är en gåva, känn dig fri att kopiera och dela med dig av det. Men i den Uppstigne Mästaren Lord Emanuels namn hävdar jag den allmänna upphovsrätten till detta budskap.
Om det här meddelandet ger dig något och du känner att du vill ge ett bidrag som tack och möjliggöra en fortsättning på denna service är det möjligt att göra det genom att klicka på websidan nedan:
Donationer mottas med tacksamhet
Tidigare budskap och donation, se:
Bestrålad Konst tillgänglig:
Kontakta oss:
info@lordemanuelmessages.com

Översättare: Inga och Cagga Levander

No comments:

Post a Comment